DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1893 - 1941
Lille varmekedel. Skruebremse i kedelrum.

Længde:
9 m.

Indretning:
Kupévogn 

Pladser 1. kl.:

Taravægt:
15,3 tons

Akselafstand:
4,2 m.

Kupeer:
3 

Pladser 2. kl.:

Antal:
20 stk.


Beklædning:

Pladser 3. kl.:
20 


Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
![]() | CHA 622 | Breslau | 1877 | Ombygget 1923 fra BG 622. Ombygget 1940 til HA 36901. |
![]() | CHA 623 | Breslau | 1877 | Ombygget 1916 fra BG 623. Udrangeret 1936. |
![]() | CHA 624 | Breslau | 1877 | Ombygget 1913/18 fra CH 624. Udrangeret 1935. |
![]() | CHA 625 | Breslau | 1877 | Ombygget 1925 fra BG 625. Udrangeret 1936. |
![]() | CHA 626 | Breslau | 1877 | Ombygget 1918/23 fra BG 626. Udrangeret 1936. |
![]() | CHA 627 | Wagenbau | 1877 | Ombygget 1923 fra BG 627. Udrangeret 1937. |
![]() | CHA 628 | Scandia | 1876 | Ombygget 1923 fra BG 628. Ombygget 1940 til HA 36904. |
![]() | CHA 629 | Scandia | 1876 | Ombygget 1917 fra BG 629. Udrangeret 1931. |
![]() | CHA 630 | Scandia | 1876 | Ombygget 1913/18 fra CH 630. Udrangeret 1934. |
![]() | CHA 631 | Breslau | 1882 | Ombygget 1913/18 fra CH 631. Udrangeret 1939. |
![]() | CHA 632 | Breslau | 1882 | Ombygget 1924 fra BG 632. Ombygget 1940 til HA 36902. |
![]() | CHA 633 | Breslau | 1882 | Ombygget 1913/18 fra CH 633. Udrangeret 1935. |
![]() | CHA 634 | Breslau | 1882 | Ombygget 1913/18 fra CH 634. Udrangeret 1935. |
![]() | CHA 635 | Breslau | 1882 | Ombygget 1918/23 fra BG 635. Udrangeret 1934. |
![]() | CHA 636 | Scandia | 1888 | Ombygget 1924 fra BG 636. Ombygget 1940 til HA 36903. |
![]() | CHA 637 | Scandia | 1888 | Ombygget 1924 fra BG 637. Fra 1936 "Lokalvogn. Kun til brug for Mølleengens Filialverksted". Ombygget 1938 til Bygningsvogn 99. |
![]() | CHA 638 | Scandia | 1888 | Ombygget 1923 fra BG 638. Udrangeret 1938. |
![]() | CHA 639 | Scandia | 1888 | Ombygget 1913 fra CH 639. Ombygget 1940 til HA 36905. |
![]() | CHA 640 | Scandia | 1888 | Ombygget 1922 fra BG 640. Udrangeret 1938. |
![]() | CHA 641 | Scandia | 1888 | Ombygget 1917 fra BG 641. Ombygget 1940 til Kedelvogn 6. |

Lokomotivfabrikker
Læs historien om:
The Baldwin Lokomotive Works, Philadelphia, USA
The Baldwin Lokomotive Works, Philadelphia, USA
Ingeniøren
Blogindlæg: De små elbiler kommer: Gul charmetrold har taget bilverdenen med storm
Elektriske trailere skal sætte skub i grøn omstilling af den tunge transport
Billige elbiler har været den hellige gral i årevis. Nu er de her
Jernbanen er sårbar: sikkerheden halter i ny trusselsituation
Verdens mægtigste mand hader dem: Alligevel sætter elbilsalget ny rekord
