DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966
Trykluftbremse. Skruebremse. Dynamoanlæg, system Pintsch, spænding 24 volt, til vognens egenbelysning. Lavtryksvarmeapparater, system Pintsch. Toilet.
![](../images/hvidpixel.gif)
Længde:
18,12 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Indretning:
Midtgang ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Pladser 1. kl.:
49 ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Taravægt:
32,7 tons![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Bogietapafs.:
11,92 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Kupeer:
2 ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Pladser 2. kl.:
![](../images/hvidpixel.gif)
Antal:
10 stk.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Akselafstand:
2,5 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Beklædning:
Træ ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Hastighed:
![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
![]() | AP 2931 | Scandia | 1922 | Omdannet 1942 fra CP 2931. Omdannet 1945 af Cvk Kh til CP 2931. |
![]() | AP 2932 | Scandia | 1922 | Omdannet 1942 fra CP 2932. Omdannet 1945 af Cvk Kh til CP 2932. |
![]() | AP 2933 | Scandia | 1922 | Omdannet 1942 fra CP 2933. Omdannet 1945 af Cvk Kh til CP 2933. |
![]() | AP 2934 | Scandia | 1922 | Omdannet 1942 fra CP 2934. Omdannet 1945 af Cvk Kh til CP 2934. |
![]() | AP 2935 | Scandia | 1922 | Omdannet 1942 fra CP 2935. Omdannet 1945 af Cvk Kh til CP 2935. |
![]() | AP 2936 | Scandia | 1922 | Omdannet 1942 fra CP 2936. Omdannet 1945 af Cvk Kh til CP 2936. |
![]() | AP 2937 | Scandia | 1922 | Omdannet 1942 fra CP 2937. Omdannet 1945 af Cvk Kh til CP 2937. |
![]() | AP 2938 | Scandia | 1922 | Omdannet 1942 fra CP 2938. Omdannet 1945 af Cvk Kh til CP 2938. |
![]() | AP 2939 | Scandia | 1922 | Omdannet 1942 fra CP 2939. Omdannet 1945 af Cvk Kh til CP 2939. |
![]() | AP 2940 | Scandia | 1922 | Omdannet 1942 fra CP 2940. Omdannet 1945 af Cvk Kh til CP 2940. |
Ingeniøren
Containerskib brændte i fem døgn - Maersk bekræfter dødsfald
Biler skøjter rundt i rekordregn: »Med en grovere asfalt kan man formentlig undgå ulykker«
Atomkraft er på vej tilbage i fragtskibe
Spørg Fagfolket: Hvorfor skal øen i midten af rundkørslen være så høj?
Nekrolog over brintbilen: Du var aldrig helt i live og nu er enden nær
Jernbanen.dk forum
Strækningen (Aarhus)-Aalborg Lufthavn er nu uden sikringsanlæg (og togtrafik)
Strækningen (Aarhus)-Aalborg Lufthavn er nu uden sikringsanlæg (og togtrafik)
Strækningen (Aarhus)-Aalborg Lufthavn er nu uden sikringsanlæg (og togtrafik)
Strækningen (Aarhus)-Aalborg Lufthavn er nu uden sikringsanlæg (og togtrafik)
![ContecRail ContecRail](https://www.jernbanen.dk/images/contecrail.jpg)