DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966
Nærtrafikvogn med polstrede sæder og rullelejer. Toilet. Egenvarme. A+B+C styreledning.
![](../images/hvidpixel.gif)
Længde:
19,45 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Indretning:
Midtgang ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Pladser 1. kl.:
![](../images/hvidpixel.gif)
Taravægt:
33,5 tons![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Bogietapafs.:
13,2 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Kupeer:
2 ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Pladser 2. kl.:
78 ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Antal:
14 stk.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Akselafstand:
2,5 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Beklædning:
Træ ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Hastighed:
100 km/h![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
![]() | CRML 3619 | Scandia | 1929 | Omlitreret 1964 fra CRM 3619. Udrangeret 16/1-65. Ombygget 1965 til Specialvogn 965. |
![]() | CRML 3620 | Scandia | 1929 | Omlitreret 1964 fra CRM 3620. Omlitreret 1964 tilbage til CRM. |
![]() | CRML 3623 | Scandia | 1929 | Omlitreret 1964 fra CRM 3623. Omlitreret 1964 tilbage til CRM. |
![]() | CRML 3625 | Scandia | 1929 | Omlitreret 1964 fra CRM 3625. Udrangeret 17/2-66. Ombygget 1966 til Specialvogn 976. |
![]() | CRML 3631 | Scandia | 1929 | Omlitreret 1964 fra CRM 3631. Udrangeret 3/11-65. Ombygget 1966 til Specialvogn 973. |
![]() | CRML 3636 | Scandia | 1929 | Omlitreret 1964 fra CRM 3636. Udrangeret 3/11-65. Ombygget 1966 til Specialvogn 972. |
![]() | CRML 3640 | Scandia | 1929 | Omlitreret 1964 fra CRM 3640. Udrangeret 4/6-65. Ombygget 1965 til Specialvogn 969. |
![]() | CRML 3642 | Scandia | 1930 | Omlitreret 1964 fra CRM 3642. Udrangeret 18/3-66. Ombygget 1966 til Specialvogn 971. |
![]() | CRML 3643 | Scandia | 1929 | Omlitreret 1964 fra CRM 3643. Udrangeret 31/8-65. Ombygget 1965 til Specialvogn 970. |
![]() | CRML 3644 | Scandia | 1929 | Omlitreret 1964 fra CRM 3644. Udrangeret 13/11-67. Søbylund/Fasterholt 1971. Ophugget 1973 af Poul "Jeppe" Nielsen, Randers remise. |
![]() | CRML 3645 | Scandia | 1930 | Omlitreret 1963/65 fra CRM 3645. Udrangeret 25/2-65. |
![]() | CRML 3647 | Scandia | 1930 | Omlitreret 1963/65 fra CRM 3647. Udrangeret 9/5-66. Ombygget 1966 til Specialvogn 987. |
![]() | CRML 3648 | Scandia | 1930 | Omlitreret 1964 fra CRM 3648. Udrangeret 22/5-65. Ombygget 1967 til Specialvogn 861. |
![]() | CRML 3649 | Scandia | 1930 | Omlitreret 1963/65 fra CRM 3649. Udrangeret 22/5-66. Ombygget 1966 til Specialvogn 986. |
Ingeniøren
Containerskib brændte i fem døgn - Maersk bekræfter dødsfald
Biler skøjter rundt i rekordregn: »Med en grovere asfalt kan man formentlig undgå ulykker«
Atomkraft er på vej tilbage i fragtskibe
Spørg Fagfolket: Hvorfor skal øen i midten af rundkørslen være så høj?
Nekrolog over brintbilen: Du var aldrig helt i live og nu er enden nær
Signalposten
![DSB MO 1854 DSB MO 1854](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Motor/DSB_MO1854_1977.jpg)