DSB litra FA
DSB litra FA
(Retur til oversigt)
Bivogn til motorvogn MA. Koksfyret varmtvandsanlæg. Brummerledning fra 1943. Bem: "Skal i almindelige tog kobles bagerst i toget, da de ikke har gennemgående trækstang". Ændret 1947 til: "Efter disse vogne maa højest tilkobles vogne med en samlet vognvægt paa 32 tons, da de ikke har gennemgaaende trækstænger".

Længde:
10,26 m.
Indretning:
Midtgang
Pladser 1. kl.:
 
Egenvægt:
9 tons
Akselafstand:
5,4 m.
Kupeer:
1
Pladser 2. kl.:
40
Antal:
2 stk.
 
   
Beklædning:
Træ
Hastighed:
80 km/h

Tegning Litra Fabrikat År Noter
DSB FA 4701FA 4701Scandia1925Oml. 1941 fra FA 12001. Solgt 1944 til VaGJ C 23.
DSB FA 4702FA 4702Scandia1927Oml. 1941 fra FA 12002. Udlejet forår 1942 til NPMB. Udrangeret 1958. Vognkasse opsat i Allesø.
3 rengøring tilbud

Jernbanebøger

Lemvigbanen 1879-1899-1999
Lemvigbanen 1879-1899-1999
Pris 230,- kr.
 Læs mere 
25 år med IC 3 togsæt på tyske skinner
25 år med IC 3 togsæt på tyske skinner
Tidligere værkmester på IC 3 værkstedet i Aarhus Hans Werner Hansen fortæller i denne artikel om indsættelsen af IC 3 togsæt som EuroCity tog mellem København H til Hamburg Hbf ved køreplanskiftet den 23. maj 1993. Læs også om den olympiske flammes tur i IC 3.
 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
DSB litra FA






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen