DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966
Styrevogn fast sammenkoblet med litra MK. Se også artiklen MK-FK Statsbanernes nyeste motorvognstype.
Længde:
21,03 m.
Indretning:
Midtgang
Pladser 1. kl.:
Taravægt:
46,8 tons
Bogietapafs.:
14,03 m.
Kupeer:
2
Pladser 2. kl.:
82
Antal:
5 stk.
Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
FK 676 | Scandia | 1943 | Styrevogn til motorvogn MK 675. Prototype med bogieakselafstand 3,2 m. Udrangeret 1971. | |
FK 678 | Scandia | 1951 | Styrevogn til motorvogn MK 677. Udrangeret 1971. | |
FK 680 | Scandia | 1951 | Styrevogn til motorvogn MK 679. Udrangeret 1971. | |
FK 682 | Scandia | 1951 | Styrevogn til motorvogn MK 681. Udrangeret 1971. | |
FK 684 | Scandia | 1951 | Styrevogn til motorvogn MK 683. Udrangeret 1971. |
Jernbanebøger
Motormateriellet fra tyske fabrikker efter 1945. Pris 330 kr.
Læs mereLokomotivfabrikker
Læs historien om:
Ardelt-Werke, Krupp-Ardelt GmbH, Wilhelmshaven, Tyskland
Ardelt-Werke, Krupp-Ardelt GmbH, Wilhelmshaven, Tyskland
Tagcloud
nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog