DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966
Styrevogn fast sammenkoblet med litra MK. Se også artiklen MK-FK Statsbanernes nyeste motorvognstype.
![](../images/hvidpixel.gif)
Længde:
21,03 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Indretning:
Midtgang ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Pladser 1. kl.:
![](../images/hvidpixel.gif)
Taravægt:
46,8 tons![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Bogietapafs.:
14,03 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Kupeer:
2 ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Pladser 2. kl.:
82 ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Antal:
5 stk.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
![]() | FK 676 | Scandia | 1943 | Styrevogn til motorvogn MK 675. Prototype med bogieakselafstand 3,2 m. Udrangeret 1971. |
![]() | FK 678 | Scandia | 1951 | Styrevogn til motorvogn MK 677. Udrangeret 1971. |
![]() | FK 680 | Scandia | 1951 | Styrevogn til motorvogn MK 679. Udrangeret 1971. |
![]() | FK 682 | Scandia | 1951 | Styrevogn til motorvogn MK 681. Udrangeret 1971. |
![]() | FK 684 | Scandia | 1951 | Styrevogn til motorvogn MK 683. Udrangeret 1971. |
![Togbelysning Togbelysning](https://www.jernbanen.dk/Tekster/Artikler/A13/A13_mini.jpg)
Togbelysning
Denne artikel stammer fra bogen ´De danske statsbaner 1847 - 1947´ udgivet af DSB, og gennemgår udviklingen indenfor togbelysningen i de første 100 år af dansk jernbanedrift lige fra stearinlys til 24 volts elektriske pærer.
Læs mere![Svenska-lok Svenska-lok](https://www.jernbanen.dk/images/svenskalok.jpg)