DSB specialvogne 1958 - 1982

DSB Specialvogn 338
Belastningsvogn
(Retur til oversigt)

Bygget af Euler i 1943. Byggenummer 2555. Leveret 17/7-43 tilkoblet BR 50ÜK 2133. Senere tilkoblet BR 50ÜK 2112 og BR 50ÜK 2009. 2/6-50 til Belgien. 2/2-52 til Danmark. Indgået 14/12-53 på Cvk Kh for fordanskning. Udgået 23/2-54 fra Cvk Kh som tender 210. 1958 til nr. 206. 1960 til nr 201. Udrangeret 1970. Ombygget 1970 til Belastningsvogn for Kørekran 146. Bogieakselafstand 1,9 m. Vognvægt 65 tons. Håndbremse. Trykluftledning. Omlitreret 1982 til 982 3 338 (kun på papiret). 1988: Kun til lokal brug i Fredericia. Udrangeret ca. 1991. Solgt 19xx til DJK. Fredericia 1975-2008. Marslev 2008-22.

Længde:
9,75 m.
Akselafstand:
3,8 m.
Tara:
65 tons
DSB Specialvogn 338<br>Belastningsvogn

DSB Specialvogn 338<br>Belastningsvogn

DSB Specialvogn 338<br>Belastningsvogn

DSB Specialvogn 338<br>Belastningsvogn

DSB Specialvogn 338<br>Belastningsvogn

DSB Specialvogn 338<br>Belastningsvogn

DSB Specialvogn 338<br>Belastningsvogn

DSB Specialvogn 338<br>Belastningsvogn

Jernbanebøger

De danske gasværker og banerne omkring

De danske gasværker og banerne omkring. Pris 330 kr.

Læs mere
Snabbtåg för 250 km/t
Snabbtåg för 250 km/t

Tomas Larsson har skrevet denne artikel (på svensk) om nye højhastighedstog til DSB samt om den tekniske udvikling af højhastighedstog i Tyskland. Læs bl.a. om de nye Vectron lokomotiver og hvor man får mest for pengene.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak