Kombidan Amba
(Retur til oversigt)
Padborg.

Nummer Fabrikat År Længde Afstand Noter
455 1 050Rautaruukki199017,54 m.12,5 m.Købt 1990 fra DSB Sgmns 455 1 050. Bogieakselafstand 1,8 m. Tara 18,5 tons. Trykluftbremse. Skruebremse. Må befordre containere og veksellad. 2001 til Railion. Fra 2003 regimenr. 33. Udrangeret 2004.
455 1 051Rautaruukki199017,54 m.12,5 m.Købt 1990 fra DSB Sgmns 455 1 051. Bogieakselafstand 1,8 m. Tara 18,5 tons. Trykluftbremse. Skruebremse. Må befordre containere og veksellad. 2001 til Railion. Fra 2003 regimenr. 33. Udrangeret 2004.
455 1 052Rautaruukki199017,54 m.12,5 m.Købt 1990 fra DSB Sgmns 455 1 052. Bogieakselafstand 1,8 m. Tara 18,5 tons. Trykluftbremse. Skruebremse. Må befordre containere og veksellad. 2001 til Railion. Fra 2003 regimenr. 33. Udrangeret 2004.
455 1 053Rautaruukki199017,54 m.12,5 m.Købt 1990 fra DSB Sgmns 455 1 053. Bogieakselafstand 1,8 m. Tara 18,5 tons. Trykluftbremse. Skruebremse. Må befordre containere og veksellad. 2001 til Railion. Fra 2003 regimenr. 33. Udrangeret 2004.
455 1 054Rautaruukki199017,54 m.12,5 m.Købt 1990 fra DSB Sgmns 455 1 054. Bogieakselafstand 1,8 m. Tara 18,5 tons. Trykluftbremse. Skruebremse. Må befordre containere og veksellad. 2001 til Railion. Fra 2003 regimenr. 33. Udrangeret 2004.
455 1 055Rautaruukki199017,54 m.12,5 m.Købt 1990 fra DSB Sgmns 455 1 055. Bogieakselafstand 1,8 m. Tara 18,5 tons. Trykluftbremse. Må befordre containere og veksellad. 2001 til Railion. Fra 2003 regimenr. 33. Udrangeret 2004.
455 1 056Rautaruukki199017,54 m.12,5 m.Købt 1990 fra DSB Sgmns 455 1 056. Bogieakselafstand 1,8 m. Tara 18,5 tons. Trykluftbremse. Må befordre containere og veksellad. 2001 til Railion. Fra 2003 regimenr. 33. Udrangeret 2004.
455 1 057Rautaruukki199017,54 m.12,5 m.Købt 1990 fra DSB Sgmns 455 1 057. Bogieakselafstand 1,8 m. Tara 18,5 tons. Trykluftbremse. Må befordre containere og veksellad. 2001 til Railion. Fra 2003 regimenr. 33. Udrangeret 2004.
455 1 058Rautaruukki199017,54 m.12,5 m.Købt 1990 fra DSB Sgmns 455 1 058. Bogieakselafstand 1,8 m. Tara 18,5 tons. Trykluftbremse. Må befordre containere og veksellad. 2001 til Railion. Fra 2003 regimenr. 33. Udrangeret 2004.
455 1 059Rautaruukki199017,54 m.12,5 m.Købt 1990 fra DSB Sgmns 455 1 059. Bogieakselafstand 1,8 m. Tara 18,5 tons. Trykluftbremse. Må befordre containere og veksellad. 2001 til Railion. Fra 2003 regimenr. 33. Udrangeret 2004.
455 1 060Rautaruukki199017,54 m.12,5 m.Købt 1990 fra DSB Sgmns 455 1 060. Bogieakselafstand 1,8 m. Tara 18,5 tons. Trykluftbremse. Må befordre containere og veksellad. 2001 til Railion. Fra 2003 regimenr. 33. Udrangeret 2004.
455 1 061Rautaruukki199017,54 m.12,5 m.Købt 1990 fra DSB Sgmns 455 1 061. Bogieakselafstand 1,8 m. Tara 18,5 tons. Trykluftbremse. Må befordre containere og veksellad. 2001 til Railion. Fra 2003 regimenr. 33. Udrangeret 2004.
455 1 062Rautaruukki199017,54 m.12,5 m.Købt 1990 fra DSB Sgmns 455 1 062. Bogieakselafstand 1,8 m. Tara 18,5 tons. Trykluftbremse. Må befordre containere og veksellad. 2001 til Railion. Fra 2003 regimenr. 33. Udrangeret 2004.
455 1 063Rautaruukki199017,54 m.12,5 m.Købt 1990 fra DSB Sgmns 455 1 063. Bogieakselafstand 1,8 m. Tara 18,5 tons. Trykluftbremse. Må befordre containere og veksellad. 2001 til Railion. Fra 2003 regimenr. 33. Udrangeret 2004.
455 1 064Rautaruukki199017,54 m.12,5 m.Købt 1990 fra DSB Sgmns 455 1 064. Bogieakselafstand 1,8 m. Tara 18,5 tons. Trykluftbremse. Må befordre containere og veksellad. 2001 til Railion. Fra 2003 regimenr. 33. Udrangeret 2004.
455 1 065Rautaruukki199017,54 m.12,5 m.Købt 1990 fra DSB Sgmns 455 1 065. Bogieakselafstand 1,8 m. Tara 18,5 tons. Trykluftbremse. Må befordre containere og veksellad. 2001 til Railion. Fra 2003 regimenr. 33. Udrangeret 2004.
455 1 066Rautaruukki199017,54 m.12,5 m.Købt 1990 fra DSB Sgmns 455 1 066. Bogieakselafstand 1,8 m. Tara 18,5 tons. Trykluftbremse. Må befordre containere og veksellad. 2001 til Railion. Fra 2003 regimenr. 33. Udrangeret 2004.
455 1 067Rautaruukki199017,54 m.12,5 m.Købt 1990 fra DSB Sgmns 455 1 067. Bogieakselafstand 1,8 m. Tara 18,5 tons. Trykluftbremse. Må befordre containere og veksellad. 2001 til Railion. Fra 2003 regimenr. 33. Udrangeret 2004.
455 1 068Rautaruukki199017,54 m.12,5 m.Købt 1990 fra DSB Sgmns 455 1 068. Bogieakselafstand 1,8 m. Tara 18,5 tons. Trykluftbremse. Må befordre containere og veksellad. 2001 til Railion. Fra 2003 regimenr. 33. Udrangeret 2004.
455 1 069Rautaruukki199017,54 m.12,5 m.Købt 1990 fra DSB Sgmns 455 1 069. Bogieakselafstand 1,8 m. Tara 18,5 tons. Trykluftbremse. Må befordre containere og veksellad. 2001 til Railion. Fra 2003 regimenr. 33. Udrangeret 2004.
455 1 070Rautaruukki199017,54 m.12,5 m.Købt 1990 fra DSB Sgmns 455 1 070. Bogieakselafstand 1,8 m. Tara 18,5 tons. Trykluftbremse. Må befordre containere og veksellad. 2001 til Railion. Fra 2003 regimenr. 33. Udrangeret 2004.
455 1 071Rautaruukki199017,54 m.12,5 m.Købt 1990 fra DSB Sgmns 455 1 071. Bogieakselafstand 1,8 m. Tara 18,5 tons. Trykluftbremse. Må befordre containere og veksellad. 2001 til Railion. Fra 2003 regimenr. 33. Udrangeret 2004.
455 1 072Rautaruukki199017,54 m.12,5 m.Købt 1990 fra DSB Sgmns 455 1 072. Bogieakselafstand 1,8 m. Tara 18,5 tons. Trykluftbremse. Må befordre containere og veksellad. 2001 til Railion. Fra 2003 regimenr. 33. Udrangeret 2004.
455 1 073Rautaruukki199017,54 m.12,5 m.Købt 1990 fra DSB Sgmns 455 1 073. Bogieakselafstand 1,8 m. Tara 18,5 tons. Trykluftbremse. Må befordre containere og veksellad. 2001 til Railion. Fra 2003 regimenr. 33. Udrangeret 2004.
455 1 074Rautaruukki199017,54 m.12,5 m.Købt 1990 fra DSB Sgmns 455 1 074. Bogieakselafstand 1,8 m. Tara 18,5 tons. Trykluftbremse. Må befordre containere og veksellad. 2001 til Railion. Fra 2003 regimenr. 33. Udrangeret 2004.

Lokomotivfabrikker

DSB plakat 1959

DSB plakat 1959
DSB plakat 1959 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
Vigerslevulykken
Vigerslevulykken
Den 1. november 1919 kørte et Korsørtog op bag i et Kalundborgtog ved Vigerslev blokpost og dermed var Vigerslevulykken en realitet. Lars Christensen har gennemgået over 1.000 siders sagsakter i Rigsarkivet og resultatet er denne artikel om ulykken.
 Læs artiklen 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Kombidan Amba






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen