BP Olie-Kompagniet A/S
(Retur til oversigt)
Benzindivisionen solgt 1985 til Q8. Fra 1987 BP Smøreolie A/S. Prøvestenen. Se også BP Olie før 1980.

Nummer Fabrikat År Længde Afstand Noter
720 3 352Gobert19488,33 m.4,6 m.1980 fra 070 1 352. Aldrig oml. Tankvogn. 80 km/t. 20.000 liter. Tara 11,6 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brændbare væsker. Udrangeret 1983.
720 3 353Gobert19488,33 m.4,6 m.1980 fra 070 1 353. Aldrig oml. Tankvogn. 80 km/t. 20.000 liter. Tara 12,4 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Varmeledning. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brændbare væsker. Udrangeret 1983.
700 1 354
Gobert19488,33 m.4,6 m.Omlitreret 1980 fra 070 1 354. Tankvogn. 80 km/t. 20.000 liter. Tara 11,6 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Gb, Prøvestenen. I vognen må befordres brændbare væsker. Udrangeret 1983.
720 3 355
Gobert19488,43 m.4,6 m.Omlitreret 1980 fra 070 1 355. Ca. 1980-83 litreret 23 86 724 1 355. Tankvogn. 80 km/t. 20.000 liter. Tara 11,4 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Varmeledning. Hjemsted Gb, Prøvestenen. I vognen må befordres brændbare væsker. Fra 1987 smøreolie. Udrangeret 1992. Solgt 19xx til ØSJK. Hårlev 2002-11. Oph. 2011 af Stena på Køge havn.
724 1 356Gobert19488,33 m.4,6 m.Omlitreret 1980 fra 070 1 356. Tankvogn. 80 km/t. 20.000 liter. Tara 11,9 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Varmeledning. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brændbare væsker. Udrangeret 1983.
720 3 357Gobert19488,3 m.4,6 m.Omlitreret 1980 fra 070 1 357. Ca. 1980-83 litreret 44 86 700 1 357. Tankvogn. 80 km/t. 20.000 liter. Tara 11,5 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Gb, Prøvestenen. I vognen må befordres brændbare væsker. Udrangeret 1984.
700 1 358Gobert19488,3 m.4,6 m.1980 fra 070 1 358. Aldrig oml. Tankvogn. 80 km/t. 20.000 liter. Tara 12,5 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Varmeledning. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brændbare væsker. Udrangeret 1983.
720 3 359Gobert19488,3 m.4,6 m.Omlitreret 1980 fra 070 1 359. Regimenr. 23 indtil ca. 1983. Tankvogn. 80 km/t. 20.000 liter. Tara 11,6 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Varmeledning. Hjemsted Gb, Prøvestenen. I vognen må befordres brændbare væsker. 1987 til BP Kemi 720 3 759.
720 3 360
Gobert19488,37 m.4,6 m.Oml. ca. 1983 fra 070 1 360. Tankvogn. 80 km/t. 20.000 liter. Tara 12,4 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Varmeledning. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brændbare væsker. Fra 1987 smøreolie. Udrangeret 1989 og overdraget til Jernbanemuseet. Randers 2005-17. Kasseret 2017. Ophugget 2018 i Randers.
720 3 361
Gobert19488,43 m.4,6 m.Omlitreret 1980 fra 070 1 361. Ca. 1980-83 litreret 23 86 724 1 361. Tankvogn. 80 km/t. 20.000 liter. Tara 11,6 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Varmeledning. Hjemsted Gb, Prøvestenen. I vognen må befordres brændbare væsker. Udrangeret 1987. Solgt 1990 til SFVJ. Fåborg 1993-2002. Pejrup 2008. Solgt 2019 til Sydjyllands Veterantog.
720 3 362Gobert19488,3 m.4,6 m.Oml. ca. 1982 fra 070 1 362. Tankvogn. 80 km/t. 20.000 liter. Tara 11,3 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Gb, Prøvestenen. I vognen må befordres brændbare væsker. 1987 til BP Kemi 720 3 762.
720 3 363Gobert19488,43 m.4,6 m.Oml. ca. 1983 fra 070 1 363. Tankvogn. 80 km/t. 20.000 liter. Tara 11,5 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brændbare væsker. Udrangeret 1987.
720 3 364
Gobert19488,37 m.4,6 m.Omlitreret 1980 fra 070 1 364. Ca. 1980-83 litreret 23 86 724 1 364. Tankvogn. 80 km/t. 20.000 liter. Tara 11,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Varmeledning. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brændbare væsker. Fra 1987 smøreolie. Udrangeret 1991.
720 3 365Gobert19488,3 m.4,6 m.Omlitreret 1980 fra 070 1 365. Regimenr. 23 indtil ca. 1983. Tankvogn. 80 km/t. 20.000 liter. Tara 11,4 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Gb, Prøvestenen. I vognen må befordres brændbare væsker. 1987 til BP Kemi 720 3 765.
724 1 366Gobert19488,3 m.4,6 m.1980 fra 070 1 366. Aldrig oml. Tankvogn. 80 km/t. 20.000 liter. Tara 11,6 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Varmeledning. Hjemsted Gb, Prøvestenen. I vognen må befordres brændbare væsker. Udrangeret 1983.
724 1 367Gobert19488,33 m.4,6 m.1980 fra 070 1 367. Aldrig oml. Tankvogn. 80 km/t. 20.000 liter. Tara 11,7 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Varmeledning. Hjemsted Gb, Prøvestenen. I vognen må befordres brændbare væsker. Udrangeret 1983.
703 1 368Gobert19488,33 m.4,6 m.1980 fra 070 1 368. Aldrig oml. Tankvogn. 80 km/t. 20.000 liter. Tara 11,7 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Varmeledning. Hjemsted Aalborg. I vognen må befordres brændbare væsker. Udrangeret 1983.
700 1 369Gobert19488,37 m.4,6 m.Oml. ca. 1982 fra 070 1 369. Tankvogn. 80 km/t. 20.000 liter. Tara 13,4 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Varmeledning. Hjemsted Østerport. I vognen må befordres brændbare væsker. Udrangeret 1987.
720 3 370Gobert19488,43 m.4,6 m.Oml. ca. 1983 fra 070 1 370. Tankvogn. 80 km/t. 20.000 liter. Tara 11,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Østerport. I vognen må befordres brændbare væsker. 1987 til BP Kemi 720 3 770.
720 3 371Gobert19488,33 m.4,6 m.1980 fra 070 1 371. Aldrig oml. Tankvogn. 80 km/t. 20.000 liter. Tara 11,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Østerport. I vognen må befordres brændbare væsker. Udrangeret 1983.
700 1 379Scandia19458,53 m.5 m.1980 fra 070 1 379. Aldrig oml. Tankvogn. 80 km/t. 19.200 liter. Tara 11,2 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Aalborg. I vognen må befordres brændbare væsker. Udrangeret 1983. Solgt 19xx til ØSJK. Hårlev 2002-11. Oph. 2011 af Stena på Køge havn.

DSB plakat 1937

DSB plakat 1937
DSB plakat 1937 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
Indsend billeder
Teglværker i Danmark
Teglværker i Danmark
Her er en oversigt over danske teglværker. Listen indeholder de teglværker, der (så vidt vides) havde jernbanespor enten i form af eget spornet eller sidespor til en anden jernbane. Med tiden vil listen også indeholde de lokomotiver, der tilhørte de enkelte teglværker.


 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
BP Olie-Kompagniet A/S






Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen