Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

DSB Damploko:Fyrkasse, kedel, revision

af Bjarne Knudsen @, 18/3 2011, 08:56 (4789 dage siden)

Fyrkassekarakter og kedelkarakter:
Er der specifikke regler eller hensyn for hvordan der tildeles
karaktererne 1 - 2 og 3 og i såfald hvad er kriterierne ?

Kedelnummer:
Som jeg opfatter det er kedelnumre opdelt i grupperne 1000 -
2000 og 3000.
Kedler med nr. 1100-1999 er almindelige kedler fra produktionen
som frit flyttes mellem loko eks. 1448 er oprindelige kedel fra
F448 som kan være ombyttet og nu i lagt F456.
Kedler med nr. 2100 - 2999 er reservekedler mens kedler med nr.
3000 gruppen er "nye" kedler.
Hører gerne hvorvidt opfattelsen er rigtig.

Revisionsfrist (efter S-reparation):
Som jeg opfatter det er der "faste" tidsperioder eks.vis 6 år frem
til næste forfald til S-reparation men ikke samme frister for alle
Litra.
Hvor og hvad begrunder forskellige revisionsfrister og hvordan
beregnes der eks.vis "godtgørelse" for et loko der hensættes efter
S-reparation og dermed manglende kørselskilometer


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak