
Vil du købe DSB MY 1159? (Generelt)
Vil du købe DSB MY 1159? Så har du chancen nu!
https://www.retrade.eu/da/aitem/427966/DSB_MY_1159_Diesel_lokomotiv___Locomotive
--
af Tommy Nilsson
, Ringsted, 14/12 2018, 15:09 (2344 dage siden)
Vil du købe DSB MY 1159? Så har du chancen nu!
https://www.retrade.eu/da/aitem/427966/DSB_MY_1159_Diesel_lokomotiv___Locomotive
--
af Svend, 14/12 2018, 15:11 (2344 dage siden) @ Tommy Nilsson
Vil du købe DSB MY 1159? Så har du chancen nu!
https://www.retrade.eu/da/aitem/427966/DSB_MY_1159_Diesel_lokomotiv___Locomotive
.
Brugtvognsforhandleren har flere gode tilbud
https://www.retrade.eu/da/auksjon?q=Formidlingssalg
--
Svend
af UTJ, 14/12 2018, 15:20 (2344 dage siden) @ Svend
Her bemærker vi selvfølgelig udskillelsesprocessen, med krav om opbevaring under tag. Plan for istandsættelse (med tidshorisonter museet ejheller ikke selv ville kunne opfylde). At det skal afhændes til "godkendte" organisationer. Museumslov, statsanerkendelse. Og så videre.....
Glædelig jul
af Peter Christensen, 14/12 2018, 15:55 (2344 dage siden) @ UTJ
Skal vi ikke gætte på at den ryger til en entrepenør?
Tidligere udgjorde ATC-anlægget en værdi på 1 mio. kr.
Skal vi gætte på at maskinen sælges for omkring 1,1 mio. kr?
af Henrik B, 14/12 2018, 19:21 (2344 dage siden) @ Peter Christensen
Hej alle.
Var det iøvrigt ikke My 1159 som My Veterantog havde en gang?
Ved godt at det er en høj pris men den er i bedre stand og flot farve passer bedre til deres tog end My 1126.
Måske det var noget for dem igen?
Venlig hilsen
Henrik B
af Langelandsbanen, 14/12 2018, 19:35 (2344 dage siden) @ Henrik B
Det var 1104 de havde.
--
Mikkel Fagerli
www.Langelandsbanen.dk
af Sydbanen, Sydsjælland, 14/12 2018, 19:39 (2344 dage siden) @ Langelandsbanen
--
Mvh Mikkel
af Langelandsbanen, 14/12 2018, 19:43 (2344 dage siden) @ Sydbanen
Det var sku alligevel tæt på
--
Mikkel Fagerli
www.Langelandsbanen.dk
af Henrik B, 14/12 2018, 20:09 (2344 dage siden) @ Langelandsbanen
Ja okay så husker jeg også forkert.
Men rød sort My ser bedre ud end den kunstneriske bemaling.
af William Skov , 14/12 2018, 20:47 (2344 dage siden) @ Sydbanen
Det kunne da have været dejligt hvis man havde 1104, når man tænker på lyden.
--
William S.
Arktisk bygningsingeniørstuderende på DTU
https://williamskov.piwigo.com/ - Min fotosamling
af Johnni Christensen, 14/12 2018, 21:32 (2344 dage siden) @ William Skov
Det kunne da have været dejligt hvis man havde 1104, når man tænker på lyden.
Den kan vel i teorien også erhverves...
af Allan Støvring-Nielsen, 14/12 2018, 20:17 (2344 dage siden) @ Henrik B
Ved godt at det er en høj pris men den er i bedre stand og flot farve passer bedre til deres tog end My 1126.
Måske det var noget for dem igen?
Jeg er nu ikke sikker på, at den er i bedre teknisk stand, og man kan immervæk få en del maling for 2 mio, hvis det bare var farven, der skulle ændres!
mvh, Allan
af Henrik B, 14/12 2018, 20:23 (2344 dage siden) @ Allan Støvring-Nielsen
Ja det er helt rigtigt.
My 1126 trænger til en del plade arbejde og den kunstneriske bemaling er vist fredet.
af Langelandsbanen, 14/12 2018, 21:03 (2344 dage siden) @ Henrik B
Det ville da være dejligt hvis den er det!
--
Mikkel Fagerli
www.Langelandsbanen.dk
af Jonas1983, 14/12 2018, 16:06 (2344 dage siden) @ Tommy Nilsson
Åh, hvem der bare havde et par millioner plus det løse...!
I øvrigt masser af spændende billeder af lok+interiør - anbefales at kigge på!
Vh Jonas
af SFJ, 15/12 2018, 08:55 (2344 dage siden) @ Tommy Nilsson
Er der noget officielt fra museet om, hvorfor 1135 er bedre end 1159?
Tænker man jo havde 1159 i forvejen, og det har vel aldrig været planen at have 3 stk plus 1112?
Hvis ingen har et godt svar må man/jeg jo skrive til museet, synes ikke vi skal gætte og spekulere. :)
Mvh
af Niels Munch, 15/12 2018, 09:35 (2344 dage siden) @ SFJ
Da DJM for godt et år siden offentliggjorde sin "udskillelsesliste" her, optrådte MY 1159 blandt de 52 "rekvisitter" (ikke "museumsgenstande"), der forudsås bevaret ved museet. Der var ingen fodnoter eller andet i det offentliggjorte materiale, der dengang pegede på et bortsalg af MY 1159.
M.v.h.
Niels
af Bent Larsen, Kalundborg, 15/12 2018, 12:10 (2344 dage siden) @ SFJ
Hej
Jeg ved ikke om det er et godt svar, men der er tideliger skrevet, at MY 1135 er i en bedre teknisk stand, og har samme teknik som MY 1101, hvor den sidste serie 45 til 59 har en nyere teknik. Hvilken betydning det så har, når MY 1101 er en regvisit på 100 t. til udstillingsbrug. Men du kan da nok få et mere uddybende svar på JBM.
Vh
Bent Larsen
af Erling Pedersen, 15/12 2018, 20:31 (2343 dage siden) @ Tommy Nilsson
Hejsa, ja sikke en redelighed !
Måske Chefen for museet og resten af staben skulle være frivillige eller få løn
som lokomotivførere så behøvede man ikke sælge ud af museets samling.
Det undrer meget at man skal sælge et lokomotiv som My 1159, men det er nok fordi udgifterne til at drive museet er for dyre og med en chef fra Rigsarkivet som intet aner og ved om jernbaner men er embedsmand så skal det gå den forkerte vej.
Chefen for Jernbanemuseet tjener nok allerede meget mere end vi normale nogensinde kommer til !
Jeg forstår stadig ikke årsskriftet med: rural eller urban livsform, som absolut intet har med jernbaneteknik at gøre !
At have været i rigsarkivet og kigget i støvede bøger, betyder ikke man har forstand på jernbane, nej havde de valgt en jernbane kyndig håndværker som Chef havde pibet nok haft en anden lyd.
Vi kan håbe et selskab med jernbane entusiaster køber 1159.
Synd den ikke kunne skænkes til en jernbaneklub som vil bruge og passe på den !
Hilsen Erling.
af Ib Jensen, 15/12 2018, 20:33 (2343 dage siden) @ Erling Pedersen
Chefen for Jernbanemuseet tjener nok allerede meget mere end vi normale nogensinde kommer til
Og det skulle så være et argument for hvad?
af LHJ, 16/12 2018, 00:20 (2343 dage siden) @ Erling Pedersen
Jeg er bestemt som borger, skatteyder, jernbaneentusiast og kulturhistorisk interesseret både forarget, forstemt og ærgerlig over en del af de dispositioner, som Danmarks Jernbanemuseum har "begået" gennem de seneste år, ikke mindst den aldeles hovedløse og skændige destruktion af R 946 samtidig med, at der på skrømt blev "forhandlet" med mulige erhververe af lokomotivet.
Men den retorik, som du anvender i dit indlæg, herunder aldeles uunderbyggede påstande om motiver, viden og kompetencer eller mangel på samme, er ikke bare upassende i dette forum, men i en anstændig debat i det hele taget.
De sociale medier flyder i disse år stedse over med den slags - og, bevares, det der er værre - men skulle vi ikke være enige om at holde niveauet i dette forum blot en smule over minimum …?
/LH
af Niels Munch, 16/12 2018, 08:02 (2343 dage siden) @ LHJ
af Erling Pedersen, 16/12 2018, 21:13 (2342 dage siden) @ LHJ
Hej LHJ !
Jeg kan forstå at du og Niels Munch tidligere har haft lederstillinger og derfor trykker dette jer på maven.
Jeg er også ansat i et firma hvor Ejeren håndhæver at han ikke kan have og tage fejl, fordi han er Chefen.
Det må nu være sådan at Chefen, viser vejen og med en leder som er total uvidende om jernbane og teknik men kun er Bureaukrat og vant til at rette ind, sådan er det offentlige jo skruet sammen, jeg har endnu aldrig mødt en offentlig ansat chef som turde sætte sig op mod systemet, måske har du ?
Du taler om nået bunden, alt den udenomssnak om farver og andet må da være bunden, her handler det vel om hvorfor man udskiller sig med et klenodie og ikke hvilken farve klenodiet har og hvordan vi aktivt stopper museet i at sælge ud af arvesølvet !
Hilsen Erling.
af Niels Munch, 16/12 2018, 21:31 (2342 dage siden) @ Erling Pedersen
Kære Erling,
Til din orientering føler jeg mig ikke "trykket på maven", og for min skyld må du mene, hvad du vil. Dog har jeg givet udtryk for, at jeg er enig med LHJ i, at den retorik, du benytter dig af, har nået bunden, og at dette forum fortjener, at vi anvender en hæderlig tone.
Med venlig hilsen
Niels
af 1993matias , KH, 15/12 2018, 20:51 (2343 dage siden) @ Tommy Nilsson
Hvor meget kostede IC2erne, der var til salg? Og MR-togene, der også var på en hjemmeside? To millioner for et 50 år gammelt lokomotiv virker dyrt
--
Mvh Matias Lq
www.tognål.dk - danske slipsenåle og pins med MY, EA, EB, MZ, MA, ME og TME, IC3, IR4, IC4, S-tog SA og MM, Y-tog, Lint 41, IC2 samt fem veterantog. Nu også SJ Rc6 og Snältåget Vectron
af Johnni Christensen, 15/12 2018, 21:59 (2343 dage siden) @ 1993matias
Hvor meget kostede IC2erne, der var til salg? Og MR-togene, der også var på en hjemmeside? To millioner for et 50 år gammelt lokomotiv virker dyrt
En 50 år gammel Volvo går nok også til en lidt højere pris end en 2010 Fiat Punto
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/volvo/121/18-stc-5d/4145283
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/fiat/punto-evo/14-m-air-105-dynamic-5d/4153039
Der er nu engang forskel på kvalitet, uanset alderen.
Johnni
af Allan Støvring-Nielsen, 16/12 2018, 18:35 (2342 dage siden) @ 1993matias
Hvor meget kostede IC2erne, der var til salg? Og MR-togene, der også var på en hjemmeside? To millioner for et 50 år gammelt lokomotiv virker dyrt
- Regn med at det virksomme ATC udstyr, og at det sidder i et lokomotiv godkendt til formålet, udgør ca. halvdelen af prisen.
Du skal sammenligne med, at MY 1159 er ca. 18 millioner billigere, end et nyt godslokomotiv!
mvh, Allan
af MyNiels, 23/12 2018, 17:44 (2335 dage siden) @ Allan Støvring-Nielsen
af Danmarks Jernbanemuseum , Odense, 25/3 2019, 16:57 (2243 dage siden) @ Tommy Nilsson
Mange har spurgt: Det kan nu oplyses, at MY 1159 i dag er blevet afhændet til Railservice i Padborg.
--
Med venlig hilsen
Filip Gram
Enhedsleder, Restaurering og Veterantog
Danmarks Jernbanemuseum
Da vi gerne vil give jer de bedste svar på konkrete henvendelser, vil vi bede om at I fortsat sender os en mail på
info@jernbanemuseet.dk