Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Styretap til skibscontainer. (Generelt)

af Peter Christensen, 6/1 2019, 17:27 (1937 dage siden) @ BoergeOf61

Ja, det kan de da sikkert. Som nævnt tidligere faldt 230 skibscontainere af et skib i Nordsøen dagen efter den omtalte togulykke i Danmark. Det var en af Mærsks samarbejdspartnere, der tabte containerne.

Ja-ja, lad os da endelig svine lyseblå stue når chancen er der eller er det blot for at fange opmærksomheden?
Jeg har meget svært ved at se hvad Maersk Line kan gøre ved MSC (som blandt visse går under "More Shit Comming").
Dårlige surringer (eller Lashings som de kaldes på containerbåde) sker altså med mellemrum; det nummer kan lyseblå stue altså også. Der skal ikke mange søgninger til før nettet flyder over med billeder af ødelagte containere, hvor de enten er røget i vandet eller stakken "bare" er væltet rundt. Bare søg på "poor lashings container", så sker der ting og sager. Det er nødvendigt med den store ekspertise for at se at forholdet er helt tossede.
Iøvrigt bruges "twist-locks" til containere, hvor der er en tap, som kan drejes og dermed "låse" containeren.
Største fare er vel når havnearbejderne smider om sig med dem....ofte kastes de bare mod dækket fra flere meters højde og det er næppe sundt at få sådan en klum jern i hovedet......derfor hjelmkrav på de fleste containerslæder i havn.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billeder

Jernbanebøger

Gribskovbanen

Gribskovbanen. Pris 470 kr.

Læs mere
DSB MZ1412

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak