Berlin-München 12. april 2019 - OT spørgsmål (Jernbanen i dag)

af mpp, søndag 14. april, 2019, 14:11 (4 dage siden) @ re20000

Jeg spurgte min fætter om det der er lokofører og han sagde at det handler om ikke at traumatisere passagerne i tilfælde af personpåkørsel (hvilket jo blev nævnt med metroen). At derudover lokoførerne på s-toget skal frem og tilbage til vinduet ved hver station og ikke har lyst til blive set over skuldrene gør nok at de ikke er imod reglerne som de er nu. Det kan selvfølgeligt være det bliver relevant med nye tog i Danmark, men ellers var det kun relevant med ICE-TD da de kørte her – ruden var altid blændet ned indtil toget blev overdraget i Puttgarden hvor det så var for mørkt til at se ud (i hvert fald i 2016/17 hvor der kun var et sæt tilbage).


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Kulturbaner
Kulturbaner
Jernbaner blev i forrige århundredes begyndelse anvendt som egnsudviklingsstøtte til udkantsdanmark. Lars Christensen fortæller i denne artikel om begrebet kulturbaner med eksempler fra bl.a. Grindsted og Alhedebanen på den jyske alhede.


 Læs artiklen 

Lokomotivfabrikker

Læs historien om:
Nakskov Skibsværft
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen