Berlin-München 12. april 2019 - epilog (Jernbanen i dag)

af larsL, lørdag 13. april, 2019, 11:58 (13 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Toget er indretningsmæssigt OK, men så heller ikke mere. Jeg havde valgt 1. klasse: 1.265 kr. Dyrt/billigt?

Det kommer jo an på hvad man sammenligner med... Var der:

Plads nok til din bagage?
230V og USB stik til opladning?
Fully-flat seat? Med dørafskærmning?
Pre-departure drinks? Med i prisen?
Drikkevarer og snacks? Med i prisen?
2/3 retters menu? Med i prisen?
Gratis WiFi? IFE ("In-flight" Entertainment, som vel burde hedde ITE...) ?

Kort spurgt: Ryanair-monky-class eller et bedre flyselskab i business-class kabinen?

Højhastighedstog og fly lider jo begge af samme svaghed; de afgår og ankommer jo kun til et meget begrænset antal punkter - der sjældent er egentligt start- og slutpunkt, så det kan man ikke differentiere på.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Struers lokomotiver 1890-1960
Struers lokomotiver 1890-1960
Fhv. trafikinspektør Georg A. Wienecke skrev op gennem 1990´erne i alt 34 afsnit om Struers lokomotiver. Wiencke var ikke den mest strukturerede person og han afsporede hele tiden med spændende anekdoter og oplysninger fra resten af Jylland.
 Læs artiklen 
DSB F651
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen