Batteritog på yderstrækninger (Trafikpolitik)

af Lasse Toylsbjerg-Petersen, mandag 13. maj, 2019, 15:16 (7 dage siden) @ mpp

Flere af batteriløsningerne der er i spil, er "simple" plug & play batterier- Dvs standard el-tog hvor batteripakker monteres på taget. Dvs. forventeligt vil alle fremtidige eltog i en eller anden grad, være forberedt for batteridrift.

Dertil skal bemærkes, at der i det tyske er givet tilsagn til at tog fra forskellige leverandører skal kunne køre sammenkoblede fra 2024. Status herpå kender jeg dog ikke. I dag er de forskellige selskabers systemer generelt ikke kompatible for togsæt. For lokomotiver er det forholdsvist normalt Siemens og Bombardier lok kan køre multipelt.

/Lasse


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Rangerlokomotiv litra ML
Rangerlokomotiv litra ML
I Jernbanebladet 1967 nr. 3 har vi fundet denne artikel om en ener på de danske skinner: rangerlokomotivet DSB ML 6, der blev bygget i foråret 1945 på Derby Works, som var de Britiske Statsbaners værksteder for det centrale distrikt.


 Læs artiklen 

Danske privatbaner

Læs historien om:
Nordjyske Jernbaner A/S
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen