Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Nye fotos Berlin 2019 (m.b. + Links) (Jernbanen i dag)

af mss ⌂, 26/8 2019, 19:17 (1707 dage siden) @ andersj
redigeret af mss, 26/8 2019, 19:32

Ja det tænker jeg. Der er en del lave perroner på de strækninger hvor dobbeltdækkerne kører, og et af tiltagene i forbindelse med IC4 var jo sågar at sænke de højeste perroner, så disse fremover skulle forsvinde helt.

I Tyskland var/er perronerne i øst generelt lavere end i vest, særligt i de regioner hvor dobbeltdækkerne indsættes. Derfor leveredes der i 1990'erne mange højindstigningsvogne, der gik til de vestlige områder da man allerede havde nyere dobbeltdækkere i øst. De blev moderniseret men er i dag ved at være væk. Dels er de erstattet af nye vogne, dels af togsæt. Og så altså lejlighedsvis af brugte vogne hvor det kniber.
Siden er mit indtryk dog at der bygges nogenlunde lige mange høj- og lavindstigningsvogne. Sidstnævnte forekommer også på strækninger i vest. P.t. bygges elektriske motorvogne (Baureihe 445) og nye mellemvogne.
Alle tyske dobbeltdækker-styrevogne har i øvrigt lav indstigning.

I 1990'erne var man altid lidt bagud med styrevognene. De kom først fra 1995. Derfor var der en del tog uden styrevogn, men også med normale styrevogne med ZWS, som her i Frankfurt/M i 1997:
[image]

--
Mvh MSS
Min fotoside: http://mortenschmidt.piwigo.com/
Over 9000 fotos i over 200 albums


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Fra ´De gode gamle dage´
Fra ´De gode gamle dage´

Morten Flindt Larsen har samlet en lang række små historier og anekdoner, der fortæller om livet ved banerne, den gang tiden var en anden i ´De gode gamle dage´. De stammer fra tusindvis af gamle jernbaneblade, tidsskrifter, dagblade m.v. som Morten har gennemlæst.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak