Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Ny jernbane (Aarhus-) Brabrand-Resenbro-Silkeborg

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 18/4 2011, 11:54 (4760 dage siden) @ Niels Munch

Kære Thomas,

Du har vel fundet dette link: http://www.trm.dk/da/publikationer/2010/konference+om+fremtidens+transportinfrastruktur/ ?

Bedste hilsener
Niels

Kære Niels

Endnu engang tak. Jeg har læst materialet fra Trafikstyrelsens direktørs indlæg og må konstatere, at det nok er for tidligt at begynde at opkøbe byggegrunde i spekulationsøjemed i Resenbro;-). Men det er da tilfredsstillende at se, at strækningen Brabrand-Resenbro (stadig kun mit gæt) stadig "er med".

Spøjst at se, at strækningen nu figurerer som "letbane". Det bliver de nok ikke så glade for i Herning, for så skal de jo til at skifte "tog" i Silkeborg - medmindre de stadig skal omvejen ad Ry-Skanderborg.

Endelig er det spøjst at sidde og kigge på et kort over Silkeborg: Jeg kan ikke se, at banen kan "komme ind" til Silkeborg uden at bruge den gamle trace gennem Resenbro. Medmindre man virkelig vil svine med pengene.

Nå, det skulle nødigt udvikle sig til en "hvis og hvis og hvis"-debat med mig selv. Det var jo hårde facts jeg var på jagt efter.

Med venlig hilsen - og endnu engang tak

Thomas Boberg Nielsen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak