Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ny administrerende direktør i Banedanmark (Generelt)

af Peter Christensen, 17/2 2020, 11:37 (1530 dage siden) @ Gæst1

Hvad i himlens navn får ham så til at takke ja til Banedanmark??? Hvis han ikke kan løse et kuldsejlet IT projekt i den ene styrelse, hvorfor skulle han så forsøge med et andet?

Blame-game.
Det er en fordel at være væk NÅR det ramler, idet der ikke er den store tradion for at gå efter personer som er smuttet, men som reelt har været med til at støbe de dårlige kugler.
Håbet her er vel at transportpolitik ikke har nær så stor bevågenhed som boligpolitik, som kan afgøre et valg (prøv at se forslag, som genere boligejere i en valgkamp....det findes ikke, for der er ikke stemmer i det). Altså: hvis han var blevet og NÅR vurderingssystemet fejler, så er der kæmpeballade i farvandet. Skulle det kikse med signalprogrammet, elektrificering etc....tja, lidt ballade bliver der, men slet ikke i samme størrelsesorden som med vurderingssystemet/boligejerene.

Men ja, jeg har bidt mærke i at han var med omkring 2007-2010 da signalprogrammet blev forberedt etc.
At han kommer tilbage 2013-17 er så der hvor forsinkelser etc. omkring signalprogrammet viser sig, men uden at det reelt erkendes.
Ligeledes bør han også kende til alle de falske forhåbninger omkring IC4.
Det passer nok departementschefen meget godt at have sådan en person tæt på sig....men jeg er ikke sikker på at det er godt for jernbanen.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Vigerslevulykken
Vigerslevulykken

Den 1. november 1919 kørte et Korsørtog op bag i et Kalundborgtog ved Vigerslev blokpost og dermed var Vigerslevulykken en realitet. Lars Christensen har gennemgået over 1.000 siders sagsakter i Rigsarkivet og resultatet er denne artikel om ulykken.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak