Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Overkørsel 12 ved Uglev (Jernbanen i dag)

af T. Rithmester ⌂, Struer, 26/2 2020, 17:07 (1521 dage siden) @ Allan Støvring-Nielsen

Og ja, som det tydeligt ses på mit billede i dette indlæg så ligger Uglev meget dybt på strækningen :-)


Havde som ferieknægt den angstprovokerende fornøjelse, sammen med min grankusine og hendes DSB ansatte morfar, at komme susende ned af bakken mod Uglev på skinnecykel, mens MOen holdt klar til afgang mod Struer.

Opgaven bestod så i at bremse cyklen og få den af sporet i tide, vistnok netop i overkørsel 12. Det lykkedes, men ikke uden betydelig sved på panden og efter "morfar" sprang af og standsede den ved håndkraft!


:-D :-D I situationen sikkert ikke sjovt, men bagefter kan jeg levende forstille mig, at det vil være en historie som er blevet trukket frem ofte :-)
Men ja, kan levende forestille mig at der rigtig kan komme fart på ned ad bakken :-D
Tak for historien :-)

--
Med venlig hilsen

Thomas D. Rithmester


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billige jernbane T-shirts

Erindringer fra stationen i Grindsted
Erindringer fra stationen i Grindsted

Aage Knudsen fortæller om dagligdagen som DSB-ansat på Grindsted station i 1960´erne. Læs bl.a. om ekspedition af rejsegods, rangering med brunkulstog, privatbanerne samt forskellige anekdoter fra det daglige arbejde med både gods og passagerer.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak