Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

På den anden side...... (Trafikpolitik)

af Henrik Hansen ⌂, Vejen, 27/3 2020, 17:52 (1491 dage siden) @ Michael Deichmann

... af Coronakrisen bliver verden på mange måder ikke den samme. Andre kan analysere og beskrive hvordan samfundsøkonomien efter at hele samfundet har kørt "på konsulatets regning" i et par måneder, men måden mange folk arbejder på fremadrettet vil måske ændre sig.

Jeg tror virkelig, at du her er inde på en af de ting vi vil se ændre sig efter Coronakrisen, nemlig at man ikke behøves pendle til sin arbejdsplads hver dag, men godt kan arbejde hjemmefra flere dage - man kan kun konstaterer, at det fuld-skala førsøg der netop et i gang med sikkerhed vil vise at rigtig mange arbejdsopgaver godt kan løses hjemmefra - hvilket vil være positivt for både trængsel og Co2 udslip.

Jeg har selv igennem de seneste år arbejdet hjemmefra, og min erfaring er at opgaver løses hurtigere og mindst ligeså godt, som hvis jeg sad på et kontor sammen med andre. Når du er derhjemme, kommer der ikke forstyrrelser fra kollegaer og andre - du kan fokuserer 100% på din arbejdsopgave.

Et problem kan dog blive cheferne, specielt hvis typen er en 'kontrolfreak' der helst ikke vil vise sine medarbejdere den nødvendige tillid - men den type bliver der heldigvis færre og færre af.

Men er er sikkert - det samfund som vi se efter Coronakrisen, vil være anderledes på flere måder fra det vi kendte - både hvad angår det positive og det negative.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak