Logistikcenter ved Horsens (Generelt)

af Gæst42, fredag 03. juli, 2020, 13:38 (35 dage siden) @ Peter Christensen

Min pointe var at man kunne/kan anlægge et sidespor i Hedehusene relativt billigt men har ikke gjort det. Derfor virker det meget usandsynligt at man vil anlægge et 1,5 km langt sidespor i Horsens...

Tja, DSVs center i Hedehusene ligger reelt mellem Hedehusene og Trekroner. Så hvis du vil have noget sidespor, så er det med at rode på den firsporede strækning derude. Ikke så sikker på at BDK vil være specielt nem at danse med dér.....
Men der er kort og nem adgang til motorvejen fra centeret ved Hedehusene.

Det er nu ikke mange år siden at det var faste godstog til Hedehusene der udgik fra Høje Taastrup.

Man kunne jo sige at netop fordi der er 4 spor er det nemmere at disponere et godstog hvis man vil.

Men nej BDK er aldrig rigtig nem at danse med, særligt ikke hvis der skal laves noget der bare lugter lidt af sikring.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok
Nakskov Sukkerfabrik
Nakskov Sukkerfabrik
Nakskov Sukkerfabrik blev opført i årene 1882-83 og er i dag den sidste overlevende sukkerfabrik på Lolland. Læs her om fabrikken med de tilhørende saftstationer samt det omfattende roebanenet og de mange smalsporede damp- og diesellokomotiver.


 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen