Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

11 DSB IC4 sat til salg - IC3 på Lille Syd (Generelt)

af Gæst42, 29/7 2020, 12:54 (1379 dage siden) @ KKLD

Tak for svaret.

Vil betjeningen så blive følgende.?

Næstved - København via Roskilde med EB + DD

Nyk. F. - København via Køge N med IC3.

Og Nyk. F. - Køge med IC3.

Og hvornår forventer man at starte med eldrift til Næstved.
Er det først fra sommeren 2021.?


Ja ovenstående betjening vil efter planen træde i kraft når sporarbejdet i 2021 på Falster stater (30/4?)

I ovenstående betjening er det lavet sådan at København - Næstved fremføres med ME+DD således at så snart der er EL til Næstved kan ME skiftes ud med EB. Så planen er lavet fleksible ift. hvornår elektrificeringen er klar Ringsted - Næstved.


Hvor mange løb er der egentlig på Østerport-Næstved og Helsingør/Østerport-Ringsted/Slagelse til EB lokomotiverne?


K21 bliver et indfasningsår hvor lokomotiverne skal leveres og der skal uddannes lokomotivfører, så i K21 vil det fulde potentiale for løb til EB lokomotiverne ikke blive udnyttet.


Kommer de til at køre på Helsingør- og Nivåtogene?

Så længe de er bundet til Sverige bliver det nok svært.

Og vil Kystbanen få en ændret køreplan til december?

Der kommer altid en ny køreplan i december ;-)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak