Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

11 DSB IC4 sat til salg - IC3 på Lille Syd (Generelt)

af Gæst42, 29/7 2020, 11:28 (1380 dage siden) @ andersj

Tak for svaret.

Vil betjeningen så blive følgende.?

Næstved - København via Roskilde med EB + DD

Nyk. F. - København via Køge N med IC3.

Og Nyk. F. - Køge med IC3.

Og hvornår forventer man at starte med eldrift til Næstved.
Er det først fra sommeren 2021.?


Ja ovenstående betjening vil efter planen træde i kraft når sporarbejdet i 2021 på Falster stater (30/4?)

I ovenstående betjening er det lavet sådan at København - Næstved fremføres med ME+DD således at så snart der er EL til Næstved kan ME skiftes ud med EB. Så planen er lavet fleksible ift. hvornår elektrificeringen er klar Ringsted - Næstved.


Hvor mange løb er der egentlig på Østerport-Næstved og Helsingør/Østerport-Ringsted/Slagelse til EB lokomotiverne?

K21 bliver et indfasningsår hvor lokomotiverne skal leveres og der skal uddannes lokomotivfører, så i K21 vil det fulde potentiale for løb til EB lokomotiverne ikke blive udnyttet.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Et uheldigt lokomotiv
Et uheldigt lokomotiv

DSB MY 1123 havde et rigtigt skidt år i 1966, hvor det var involveret i hele 2 uheld. Først gennem en stopbom i Helsingør og 4 måneder senere op bag i et godstog ved Klarskov på Sydsjælland.

Læs mere
Billige jernbane T-shirts

Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak