Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Rød farve på DD vogne (Generelt)

af Niels Bak, 13/10 2020, 12:36 (1291 dage siden) @ Scharfenberg

Hvis ellers det er besluttet i DSB at gå tilbage til rød farve på alle tog, så ville jeg ikke starte med ommaling af de gamle, hvis jeg sad i marketingafdelingen.
Det er gjort flere gange før - sølvmalingen på folieekspressen, den blå farve på de udtjente Bn-vogne. Og hver gang har det givet lige så meget indtryk af sminkning af gammelt skrammel, som af ny frisk start, som det egentlig skulle signalere. At den røde farve oven i købet mere eller mindre er at gå tilbage til et tidligere design gør ikke det problem mindre.
I stedet ville jeg vente til i hvert fald de nye intercityvogne er leveret, så den røde farve i første omgang signalerer nyt materiel - nye lokomotiver, nye vogne.
Så selv om den røde farve ser brandgodt ud på det ene ommalede IC3, så er det ikke dem som skal løbe med "den røde opmærksomhed" og det er meget bedre først at male dem røde et stykke tid efter farven er indfaset for nyt materiel først (og her mener jeg vogne, ikke kun lokomotiver, for det er dem, som passagererne stiger ind i).
Dobbeltdækkerne ville jeg sætte sidst i køen. De er vældig funktionelle og kan transportere en hulens masse mennesker, men der er altså ikke ret meget i dem som signalerer "lækkert" - røde eller ej.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak