Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

10/4 .. EA 3007/3010/3022 bliver trukke fra Kbh til Padborg (Generelt)

af Jens N, Fredericia, 11/4 2021, 13:42 (964 dage siden) @ RasmusR
redigeret af Jens N, 11/4 2021, 14:06

Egen udokumenterede erfaring er, at EA trækker noget mere på køreledningens spændingsforsyning end mere moderne lokomotiver.


Når EA "kun" er på 3,7 MW og EB er på 6,4 MW, hvordan kan EA så belaste hårdere end EB?

Jeg kender ikke EB og dermed ikke EBs påvirkning af kørestrømsanlægget.

Som skrevet, er erfaringen med EA udokumenteret, og alene baseret på visningen på EA-lokomotivernes voltmetre under kørsel.
Forholdene er oplevet med både person- og godstog.

Samme påvirkning er ikke oplevet med EG3100 og BR185.

Uanset, så faldt hovedafbryderen ved el-bremsning, ved kørsel med EA i dobbelttraktion, ofte pga. overspænding, så en eller anden forskel må der være.
Måske ældre regulering/tab i forhold til moderne ellokomotiver?

Mvh. Jens


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jærnbanen gennem 100 aar
Jærnbanen gennem 100 aar

Redaktionen har fra Kim Diedrichsen modtaget en scannet version af Illustreret Familie-Journals 26. Haandbog fra 1927, der indeholder ´En Skildring af Ildhestens Sejrsgang over Jorden og nogle træk af Jærnbanens Historie´. Hæftet er på 48 sider.

Læs mere
HectorrailJFJ OL2

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak