Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Politisk flertal for at bevare tunnelelementfabrikken (Trafikpolitik)

af Poul Brandt, Nordsjælland, 23/6 2021, 09:06 (1038 dage siden) @ Jens Hansen

Typisk vil den være ejet af entreprenøren som har opgaven med at bygge tunnellen. Og normalt skal de fjerne fabrikken igen, når de er færdige.

Så mon ikke der findes en løsning, hvis fabrikken skal bruges efterfølgende.

JH

Det er en del af forundersøgelsen af Kattegatforbindelsen at undersøge de juridiske forhold omkring elementfabrikken i Rødby, så den evt. kan anvendes til Kattegatforbindelsen.

--
Mvh Poul
Nye baner 300 km/t:
- Kbh-Od.-Aarhus 2 x 45 min.
- Kbh-Aarhus via Kattegat 55 min. (Kbh.-Aalb. 2 timer)
Aarhus-Holstebro 1 time (Aarhus-Silkeborg 250 km/t)
https://www.youtube.com/watch?v=xhQjmU5vH8k


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Rangerlokomotiv litra ML
Rangerlokomotiv litra ML

I Jernbanebladet 1967 nr. 3 har vi fundet denne artikel om en ener på de danske skinner: rangerlokomotivet DSB ML 6, der blev bygget i foråret 1945 på Derby Works, som var de Britiske Statsbaners værksteder for det centrale distrikt.

Læs mere
DSB MZ1422Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak