Politisk flertal for at bevare tunnelelementfabrikken (Trafikpolitik)

af Poul Brandt @, Nordsjælland, tirsdag 22. juni, 2021, 08:21 (92 dage siden)
redigeret af Poul Brandt, tirsdag 22. juni, 2021, 09:06

DR Sjælland skriver:

Kæmpe betonfabrik på Lolland skal gøres permanent: 'Det vil være fantastisk for området'

"Et flertal i Folketinget vil nemlig have fabrikken gjort permanent, så den i de næste mange årtier kan producere betonelementer til fremtidens broer og tunneler overalt i Danmark.

Tanken er en del af regeringens oplæg til infrastrukturforhandlingerne, og bakkes op af både Venstre, de Konservative og SF."

"Der vil nemlig være masser af store byggeprojekter i fremtiden, som fabrikken kan levere elementer til, siger Venstres transportordfører Kristian Pihl Lorentzen.
- Det kunne være den tredje Limfjords-forbindelse, en mulig fast forbindelse over Kattegat eller en østlig havnetunnel i København. Og der er også tanker om en Als-Fyn-forbindelse, hvor de elementer måske kan bruges."


I de seneste dage er der kommet flere "små" udmeldinger om forhandlingerne, hvilket måske kan tydes som at man er i slutfasen. Hvis man skal nå at profilere sig politisk, er det derfor nu man skal komme med personlige/partipolitiske udmeldinger, inden det store forlig offentliggøres. Når først forliget er offentliggjort, interesserer pressen sig ikke længere for sådanne udmeldinger.

Kristian Pihl Lorentzen er fænomenal til at komme i pressen både her og der.

--
Mvh Poul
Nye baner 300 km/t:
- Kbh-Od.-Aarhus 2 x 45 min.
- Kbh-Aarhus via Kattegat 55 min. (Kbh.-Aalb. 2 timer)
Aarhus-Holstebro 1 time (Aarhus-Silkeborg 250 km/t)
Nykøbing - Rødby - Puttgarden 250 km/t
https://www.youtube.com/watch?v=xhQjmU5vH8k


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

VLTJ SM16
Lyntogenes triumftog mod Lillebælt
Lyntogenes triumftog mod Lillebælt

Lars Christensen har været i avisarkivet og fundet tre reportager fra indvielsen af Lillebæltsbroen og indsættelsen af de nye lyntog i 1935. Artiklerne blev bragt i Berlingske Tidende og Randers Amtsavis.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen