Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hvad er der med den 50 km grænse? (Generelt)

af XAL Olesen, 1/9 2021, 13:00 (968 dage siden) @ Lasse Toylsbjerg Petersen

Det er også min opfattelse at den tyske/belgiske del skal drives på kommercielle vilkår. Sådan var oplægget fra Trafikverket i 2020.

Alligevel støtter Østrig og Holland nattogene Innsbruck/Wien til Amsterdam/Hamborg med et ukendt (?) antal euro.

Jeg er lidt i tvivl om Schweiz giver støtte til nattogene mellem Zürich HB og Hamborg/Berlin.

Benny E. vil nok få svært at få ørenlyd i EU når Danmark stadig har problemer med EU-direktiverne på jernbaneområdet. Som omtalt f.eks. her:

https://www.railtech.com/infrastructure/2021/06/14/eu-reprimands-the-netherlands-and-de...

XAL Olesen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB MX1033
Sabotage mod Maskindepot Gb
Sabotage mod Maskindepot Gb

I oktober 1944 udførte danske sabotører en vellykket sabotageaktion mod Maskindepotet på Københavns Godsbanegård, hvor en række lokomotiver blev sat ud af spillet. Lars Christensen fortæller her om den dramatiske nat.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak