Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Perronforlængelse. Meget lange perroner spor 1-4 på Kbh. H (Trafikpolitik)

af anho, 12/9 2021, 21:31 (956 dage siden) @ AndreasM

Hvis du læser op på motivationen for projektet, så refererer de til gode erfaringer fra virkeligheden. Utrecht hovedbanegård overgik til fuldstændig driftsseparation, og det hævede rettidigheden ganske enormt for både den station og de omkringliggende linjer. Dette skete med Japansk forbillede, specifikt inspireret af Tokyo Hovedbanegård, men det samme går igen hele vejen igennem i Japan - driftsseparation hvorend det er muligt. Et andet eksempel er Hankyu-togselskabets Umeda-terminal i Osaka, hvor de tre indadgående linjer alle er driftssepareret.

"Så gør da bare som Japanerne" er noget som folk har råbt og skreget på i årtier, men når man så endelig tager inspiration fra et af de bedste toglande i verden, så må det selvfølgelig være en lusket måde at gøre en signalombygning billigere på.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak