Øhhh ... (Jernbanen i dag)
Jo, men hvad skal vi derned efter? Vi taler om at et godstog på 800 m skal fra Aalborg og ned sydpå måske til godspladsen i Taulov eller videre. Der skal der laves omløb på Århus H.
Omløbet kunne vel lige så godt foretages i Struer som i Århus?
Er det bare mig, der ikke fatter meningen med det just ovenstående indlæg ...?
/LH
Forudsat at trækkraften er til ETCS (eller kører i sporspærring) og omløbsmuligheden i Struer var lang nok kunne det sydgående godstog fra Langå vel lige så godt køre til Struer som til Århus for at løbe om og komme videre sydpå med lokomotivet i den "rigtige" ende.
Nu er jeg sidenhen blevet oplyst om at der pt. ikke er plads nok i Struer - men det kan der vel blive hvis der er penge i opgaven.
Det er da under alle omstændigheder "den nærmeste omvej", og det er vist ikke bare i Struer, der vil opstå problemer med sporplads, for slet ikke at tale om udfordringen med overhovedet at finde ledige "kanaler".
Men bevares, hvis man er vant til kun at lege med Brio-tog, er der mange praktiske problemer, man kan se helt bort fra ...
/LH