Stationering og vedligehold af DSB litra MK-FK (Generelt)
Jeg har kikket på hvilke passagervogne der indgik i "Englænderen" og kan se at de var dobbelt-vognene, litra AD-AY.
Jeg tænker på om der var omløb i Esbjerg og i København, eller om der altid var en litra MO i den anden ende. MK-FK kunne jo ikke adskilles da de hvilede på samme boggie, og og MK-delen var motoren placeret mens banemotorerne var placeret i FK-delen.
Det var jo en noget speciel konstruktion - man kan næsten sige, at det var en fast sammenkoblet MO+Cls (MO-Bhs)
Det er jo nok ikke mange fotos, der findes af "Englænderen", hvor både MK-FK og MO er med, om overhovedet nogen.Mvh.
Erik H
Så vidt jeg har set, så havde MK-FK ikke en fælles boggie, men kunne alligevel ikke umiddelbart adskilles, da 4 ud 6 banemotorer sad på FK's aksler
--
Eskild