Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Materielbørs? (Generelt)

af Jesper Frichs J., 21/6 2011, 13:01 (4702 dage siden) @ UTJ

Hej Igen Skaber jo en både positiv og lidt negativ debat. Får at svare på UTJ's svar så kan vi kun blive enige om at der forsvinder meget interessant materiel. VagjM1 er kun en af dem. En anden Kunne være HHGB M1, ØSJS M1"David" Uha.. Jeg kunne blive ved.. Materiel som jeg selv ved ikke siger klubberne så meget(tænker på HHGB M1) Som faktisk kunne køre. Men som lod sig hensætte pga Noget vrøvl med nogle kul i banemotorene.
Til Carsten's svar og Filip, Så mener jeg det ikke som en trusel mod jernbane freden. Klubberne har ret til at have deres egen holdning til hvordan det hele skal drives. Men Derfra og til at noget skal ophugges bliver det for Konservativt at sige: "hvis vi ikke kan er der ingen der skal".
For at kommentere det med det "engelske princip" så kunne man jo kaste et blik på indtil flere jernbaner også sige at det jeg så da jeg var og se Strathsprey, National museet, northen lake railway og The jacobite Railway. Fælles for dem var at meget materiel var eget af private som havde istandsat maskinerne, og skænket dem til klubberne lige netop for at undgå det typisk danske:" Multi holdnings" princippet.

Det er neto for at varetage interesse som måske den individuelle klub ikke havde set eller tænkt over.

Mvh Jesper.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak