Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Materielbørs? (Generelt)

af Filip Gram, 21/6 2011, 15:34 (4702 dage siden) @ Jesper Frichs J.

Til Carsten's svar og Filip, Så mener jeg det ikke som en trusel mod jernbane freden. Klubberne har ret til at have deres egen holdning til hvordan det hele skal drives. Men Derfra og til at noget skal ophugges bliver det for Konservativt at sige: "hvis vi ikke kan er der ingen der skal".

Jeg kan ikke se at du svare på mit, vi er jo enige...

For at kommentere det med det "engelske princip" så kunne man jo kaste et blik på indtil flere jernbaner også sige at det jeg så da jeg var og se Strathsprey, National museet, northen lake railway og The jacobite Railway. Fælles for dem var at meget materiel var eget af private som havde istandsat maskinerne, og skænket dem til klubberne lige netop for at undgå det typisk danske:" Multi holdnings" princippet.

Det er neto for at varetage interesse som måske den individuelle klub ikke havde set eller tænkt over.

Ja, til gengæld medførte (stadig?) det episoder som "han blev sur, tog sit lokomotiv og gik"... Ikke sundt for driften. Praksis er vist også at flere steder (som Blue Bell) kun restaurere deres eget materiel og privat materiel kun er supplement. Jeg mener ikke det er en god løsning, men bedre end at det forsvinder!


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Østbanen 1879-2004

Østbanen 1879-2004. Pris 330 kr.

Læs mere
Billige jernbane T-shirts

DSB MO1846

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak