Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hvor vi henne???

af Ove Nygaard @, Fredericia, 12/11 2010, 04:02 (4922 dage siden) @ Christian Ahm

Hej Christian.

Ja, vi havde ved Odderbanen "studeret" ordningen med samtidig indkørsel på HHGB og de særprægede hastighedsvisere, men fandt ud af, at vi ved HHJ måtte anvende en "rigtig" hastighedsviser, hvor "X" som sagt signaliserer "samtidig indkørsel.
Og så er hele konceptet naturligvis godkendt af Jernbanetilsynet, som senere er indkorporeret i Trafikstyrelsen, nu Færdselsstyrelsen.
Med de "faste krydsninger" på Odderbanen i Tranbjerg og Malling og en stram køreplan, der skal hænge sammen i begge ender, har "samtidig indkørsel" været og er stadigvæk en regularitetsfremmende foranstaltning på trods af lav indkørselshastighed.

Tak for debatten, som næsten blev en hel eksamensopgave.

Bedste hilsener

Ove Nygaard


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Gørlev Sukkerfabrik
Gørlev Sukkerfabrik

I 1911 stiftede en kreds af sjællandske landmænd Sukkerfabrikken Vestsjælland A/S. Her er historien om Gørlev Sukkerfabrik og det tilhørende omfattende banenet på over 87 kilometer smalspor, der blev befaret af 7 damplokomotiver og 7 diesellokomotiver.

Læs mere
ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak