Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Regeringsgrundlag (Generelt)

af caprani ⌂, København, 3/10 2011, 19:07 (4592 dage siden) @ D 826

Ja man kan spørge sig selv hvad der gik galt. D. 15/10 skal jeg forhåbentlig på en hyggelig tur til Maribo med en urgammel K-maskine bygget af - Lokomotivfabriken Breda.;-)

Desværre kommer man nok næppe til at udvikle de samme nostalgiske forhold til materiel som IC3 når de en gang ad åre er blevet veteranmateriel, men efter min opfattelse er det gode transportmidler som særligt udmærker sig på de lange strækninger hvor der skal køres hurtigt længe ad gangen. Som regionaltog er de tilsyneladende heller ikke dårlige.

Åbenbart kan et IC4 ikke engang bruges sådan. Så vidt jeg husker kunne de ikke overholde køreplanen på Svendborgbanen. Alt ialt et fejlslag af dimensioner, hvilket vist også skyldes, at papirarbejdet fra starten var for ringe, og gav AnsaldoBreda enhver tænkelig mulighed for at springe over hvor gærdet var lavest. Jeg fulgte sagen en del på nettet, og det var hårrejsende så amatøragtigt meget af den blev håndteret. Man kunne sagtens gisne om, at det reelt var det daværende generaldirektør Sengeløv tog sin død over. Ak ja. :-|

--
Bedste hilsner......

-Klaus

[image][image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak