Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

3. generations S-tog (ASEA/GEC) FC og MC (Generelt)

af Hedegaard, 9/10 2011, 12:05 (4585 dage siden) @ Gæst

GEC og ASEA prototyperne havde ikke dobbeltlanterner, kun serieleverancen fra 1986 var forsynet med dette.

Prototyperne var også meget luksuriøst indrettet, og man sad langt bedre i sæderne end på dem i serieleverancen.
Men det gjorde man bestemt også i IC5-togsættet, det var suverænt at kører med.

Tror det havde noget at gøre med, at DSB i starten havde visioner om at det skulle være et "Regional S-Tog" til brug på Nordbanen og Køgebugtbanen.
Nogen der egentlig ved hvorfor de blev smidt på B-linjen? Var det for at være tættere på værkstedet i Taastrup eller...?

De passede unægtelig bedre til den hurtigere linje A med få stop.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billige jernbane T-shirts

Indsend billeder
Erindringer fra stationen i Grindsted
Erindringer fra stationen i Grindsted

Aage Knudsen fortæller om dagligdagen som DSB-ansat på Grindsted station i 1960´erne. Læs bl.a. om ekspedition af rejsegods, rangering med brunkulstog, privatbanerne samt forskellige anekdoter fra det daglige arbejde med både gods og passagerer.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak