Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

" Bare en Q vogn" (Generelt)

af UTJ, 12/5 2012, 15:34 (4367 dage siden) @ toylsbjerg

Nu er jeg ikke expert i Q vogne, ovennævnte er bragt i et
forsøg på at lægge et beskedent pres på JBP i et forsøg
på at få ham til at finde TID lyst og lejlighed til en ny udgave
af Q vognens historie!
Tdl udgivet i Jernbanemateriel 3 fra PT bøger!

Vi (ego og JBP) er pt ved at blive kvalt i personvogne. Personvognsbogen skal lige gøres færdig og så er der åbent bal med hensyn til fremtidige bøger om vogne.

En mulighed som absolut ikke ligger fjern at at udgive en bog om de almindelige godsvognstyper fra 1893-ca. 1970, som selvfølgelig vil have tråde til forhistorien. Og vi (samme personer) ved vist godt hvad hvad vi mener med "almindelige typer" og sådan en bog ville formentlig blive ganske Q-tung. Jeg er i øvrigt sikker på at en sådan bog kunne blive fremskyndet, hvis en eller anden ligger inden med et farvebillede af en DSB-Q-vogn med DSB-påskrifter. Det er jo sådan en der burde på forsiden! Jeg ved godt at jeg 'bare' kan få malet en af Jernbanemuseets og selv male påskrifter, men det er altså ikke helt det samme.

En helt anden mulighed er jo at udgive et 'frimærke-katalog' med alle Q-vogne fra Aalborgbanerne, for jeg tror næsten at alle, der eksisterede i 1960'erne er havnet på et billede.

Men når vi taler om rullende materiel støder vi ind i det problem at tegnekapaciteten er yderst knap mht. gode tegninger, for tekst er godt, men foto+text+tegninger er mindst 3 gange så godt.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Et uheldigt lokomotiv
Et uheldigt lokomotiv

DSB MY 1123 havde et rigtigt skidt år i 1966, hvor det var involveret i hele 2 uheld. Først gennem en stopbom i Helsingør og 4 måneder senere op bag i et godstog ved Klarskov på Sydsjælland.

Læs mere

ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak