Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Tog fotografering - refleksvest (Generelt)

af Henrik Hansen ⌂, Vejen, 21/5 2012, 21:19 (4379 dage siden) @ Erik Kjærgaard

Jeg kan kun være enig med den senere indlægshaver om at have sikkerhedsvest på, selv om jeg befinder mig på offentlig område. Netop for at signalere, at "der er styr på tingene".

Eller fordi man gerne vil 'ligne' en der har adgang til ikke offentlig tilgængelige områder.

Jeg har ved selvsyn - og ved flere lejligheder - set personer der iført refleksvest gå og fotografere for tæt på sporet eller andre 'no-go' steder i forb. med veteran- eller særtog. Her får man det indtryk, at nogen har den opfattelse, at en refleksvest giver adgang eller virker formildende - men det er jo ikke tilfældet.

Det kan istedet virke ødelæggende for andre 'lovlydige' fotografer. Personalet vil efterhånden - og måske med rette - få mistanke overfor personer i refleksvest, for er meningen med vesten at bevæge sig udenfor de lovlige arealer.

Selvfølgelig skal der være plads til en Hr. Hansen. Så det ...... Han skulle måske se lidt bort fra "det bedrevidende" - og fokusere mere på FORNUFT.

Jeg kan desværre ikke gøre for du opfatter det som bedrevidende, men det er så din holding. Du kan jo evt. rette en forespørgsel til Banedanmark angående reglerne vedr. færdsel ved sporet - jeg vil med interresse læse deres (måske bedrevidende) svar.

låst
2630 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB EA3003
Davinde grusgrav (Hans Jørgensen & Søn)
Davinde grusgrav (Hans Jørgensen & Søn)

Entreprenørfirmaet Hans Jørgensen & Søn gravede i næsten 100 år grus i en lang række grusgrave rundt om Odense. Den største lå i Davinde, hvor en stor spandekædegravemaskine fyldte smalsporede tipvogne på 4 spor.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak