Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Loven stiller Arriva stærkt, men ikke på perronerne (Generelt)

af h087 ⌂, køge, 23/5 2012, 13:04 (4377 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Hej alle

ganske interessant som tb-n skriver
der er regler, love og fortolkninger og meninger

men kan da huske at i gamle dage skulle man have ærinde på stationen for at opholde sig der. Det var både station og perron, dvs at man skulle enten købe billet, eller til og fra rejse med toget, og skulle man på perronen var der jo nogen steder perronbillet, fx København og andre steder - og har da også set opslag og skilte derom - kan så ikke lige huske den korrekte tekst på dem. Men er den regel/lov bortfaldet

Endvidere var stationer og perroner mm jo i gamle dage jo DSB område - men om det hedder, DSB, bane Danmark, Arriva eller noget helt fjerde er jo egentligt ligegyldig - loven siger at man skal rette sig efter personalets henvisninger - og er perroner offentlig område? - eller gælder ærinderegel her - ?? det er jo lidt af et spørgsmål -

men kan da fortælle at jeg ikke har haft problemer med at opholde mig på DSB område, da jeg altid fik/får fat på en der kunne give mig tilladelse til at færdes der efter de regler og henvisninger der nu måtte være, en enkelt gang har jeg oplevet i Odense at efter at have indhentet tilladelse fra fungerende på stationen var over på godsterrænget og sondere ( det var lørdag så der var ingen aktivitet, hvor jeg blev antastet af en lidt "sur" DSB ansat der ville smide mig ud, hvor så jeg fortalte ham at jeg havde fået tilladelse fra fungerende - det huede ham ikke - men han gik lidt fnysende - men som sagt - det har været den eneste gang hvor jeg har oplevet en "lidt sur" DSB ansat - ellers må jeg sige at de er flinke og hjælpsomme når man henvender sig først.
En anden ting i den forbindelse er at jeg har oplevet at hævekortet eller billetautomaten ikke har virket - og der har jeg altid henvendt mig til togpersonalet før jeg steg på toget og forklaret mig - og det har aldrig givet problemer - højest nogle "gratis" rejser

mvh
henning h087

--
med venlig hilsen
henning orlowicz h087- h087@hotmail.dk

låst
2385 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak