Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Loven stiller Arriva stærkt, så SPØRG dog! (Generelt)

af T. Rithmester ⌂, Struer, 24/5 2012, 17:16 (4376 dage siden) @ Henrik Hansen

Jeg ved godt at det er for nemt at spørge direkte, men engang imellem kunne det måske hjælpe på forståelsen og ikke mindst afklaringen af dette åbenbart meget essentielle spørgsmål.


Det er netop gjort :-)
Så bliver det jo spændende, at se hvad Arriva svarer :-)


Tilladelse skal der til.
Men denne burde ikke være noget problem at få ;-)


Tilladelse til hvad ?????

Arriva kan næppe bestemme på Banedanmarks perroner og omkring hvem der færdes på dette offentligt ejede areal og hvad de foretager sig der, så længe det ikke er i strid med jernbaneloven.

Arriva er formodentlig som DSB og Banedanmark 'underlagt' jernbaneloven og skal følge den som andre borgere i dette land. Loven er nu engang vedtaget af folketinget og det er kun dem der kan ændre den - ikke Arriva.

Af mailen fra Arriva fremgår det, at jeg gerne må tager billeder på Arriva's stationer og af Arriva's tog.
Der medsendes så en tilladelse til undertegnede hvoraf det fremgår at jeg med tilladelse fra Arriva's kommunikationsafdeling må tage billeder, forudsat jeg tager hensyn til personale og passagere etc.
Da Arriva medsender mig denne tilladelse, ja så går jeg da ud fra at der netop kræves tilladelse. Ellers er der vel ingen grund til at give mig tilladelse.

--
Med venlig hilsen

Thomas D. Rithmester

låst
2262 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak