Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Bevarede Bc-vogne - bevar mig vel - det gør vi så. (Jernbanen i dag)

af Filip Gram, 22/5 2012, 15:09 (4368 dage siden) @ Gæst

Og hvis mna yderligere ikke engang kan stole på DSB´s museumstog oversigt over rullende materiel. Ja så.

Der er gang i en revision af siden.

Forøvrigt har det længe undret mig at DSB ikke har en komplet list over hvad de har bevaret/opbevaret. Men det skyldes nok at man er blevet klog af skade mht "oprydning 2000" og lignende tåbeligheder fra højt oppe i organisationen.

Hvis du tænker på en samlet liste over samlingen, så kan jeg oplyse at der ikke er nogen tanker om at offentliggøre den, da databasen herinde er ajour og flere bidrager med at holde den up to date, end på vores hjemmeside.

Jeg sidder netop og gennemgår hvilke enheder der skal være på hjemmesiden fremover og du skal da være velkommen til at komme med input, men at sætte alle enheder på, er ganske enkelt urealistisk. Mine tanker er selvfølgelig de køreklare enheder samt de enheder der er under reparation og restaurering, der er fremgang i.

Vores hjemmeside henvender sig til museumstogs publikum, som for størstedelens vedkommende er personer uden større interesse for tog, hvorfor informationerne godt kan fremstå lidt poppet, men igen, der er andre kilder for mere historisk/teknisk interesserede, jeg anbefaler siden her.

Venlig hilsen
Filip Gram


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billige jernbane T-shirts

Sakskøbing Sukkerfabrik
Sakskøbing Sukkerfabrik

Sakskøbing Sukkerfabrik opførtes i årene 1909-10 og der blev etableret et ret omfattende 700 mm smalsporet roebanenet omkring fabrikken. Inden nedlæggelsen af roebanerne i 1966 nåede banerne at blive Danmarks største private jernbanesystem.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak