Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

S fantaserer: Nordhavns-Metro et markant løft (glem Brønshøj (Trafikpolitik)

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 20/6 2012, 17:11 (4340 dage siden) @ Lars Kongshøj

Mon ikke snarere at problemet er det samme som i Ørestaden: Man anlægger en bane for at få grundpriserne til at stige. Passagererne betaler for banen. Kommunen høster gevinsten af de øgede grundpriser.

/Lars

Det er helt klart det det handler om - ligesom det var med den ene gren af metroen på Amager.

Der er givet også lavet noget fornuftigt benarbejde af Kramer og Frank - det er der ingen tvivl om. Det er jo også deres opgave som hhv Direktør og storaktionær havnen.

Når det er sagt ville jeg også mene det nok havde været smart at lave sådan et kammer - men her er man oppe imod at der er mange flere ubekendte mht linieføring. Her er jo som bekendt bebygget og denne metro skal nok op og køre i det fri ligesom på Amager og så kommer baladen med at finde plads. Jeg ved godt der er flere forslag ude bl.a. til letbane og alene det gør jo at der er usikkerheder.
Så Brønshøj linien er simpelthen ikke arbejdet lige så godt igennem vil jeg mene. :-D

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak