Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Lige nu på DR Update: Ny Storstrømsbro (Generelt)

af Allan Eriksen, 27/8 2012, 21:55 (4281 dage siden) @ Georg Schmidt

I må rette mig, hvis jeg nu skriver noget forkert. Jeg synes jeg har forstået at tyskerne vil lave dobbeltspor i fremtiden hvor der nu er enkeltsporet, på stykket fra Puttgarden til lidt nord for Lübeck, men det er ikke sikkert de er færdige til det tidspunkt når den faste forbindelse er etableret. Jeg har dog ikke hørt om den nuværende bro mellem Fehmarn og fastlandet også bliver dobbeltsporet eller om den fortsætter som enkeltspor på det lille stykke.

Jeg vil ikke sige at jeg er 100% for en højhastighedsbane, men en bane hvor man kan køre 200km/t vil dog også give noget i forhold til idag, skulle der være nogle steder man ikke kan køre 200 så syntes jeg at så hurtigt som muligt, også ville være en forbedring i forhold til idag.

Men det er rigtigt at man ikke orienterer sig mod Berlin på denne måde,det er som om man stadig siger det er mod Hamburg man skal, evt en løsning der inddraget Lübeck Büchen er nok det der skal til, men hvordan det skal løses, kan jeg ikke lige gennemskue, jeg tror tyskerne slår baglæns saltomortale hvis de skal lave flere højhastighedsbaner end de har planlagt.

Venlig hilsen

Allan


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak