Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

gl. dsb-biletter

af Ove Nygaard @, Fredericia, 23/12 2010, 10:16 (4885 dage siden) @ Børge Sundahl

Jeg skal prøve at se når jeg kommer hjem.
Er i øjeblikket på morgentur i Lg Kmp

Hej Børge.

Jeg har lige slået op for at finde dine data i et gammelt eksemplar af DSB Personalia, da jeg så, at du havde "morgentur i Langå Kommandopost".
Uden at røbe resultatet - så kommer "registertilsynet" nok efter mig - så gætter jeg på, at du er den ældste, aktive trafikstyringsmedarbejder i øjeblikket.
Dermed har såvel DSB som i de senere år Banedanmark - og du selv - fået det optimale ud af den trafikassistentuddannelse, som også er debatteret lidt i en tråd i dette udmærkede forum.
Jeg blev helt misundelig, da jeg så, at du stadigvæk færdes blandt gule, røde og grønne betjeningshåndtag.
Jeg må "nøjes" med den "førjulegave", jeg har fået af en god ven, som kender min lidenskab for den del af jernbanedriften: Bogen "DE DANSKE JERNBANERS SIGNALER OG SIKKERHEDSSYSTEMER" af Niels E Jensen og Benny Mølgaard Nielsen udgivet af bane bøger 1998. Den skulle vist have været vanskelig at opdrive. Under forordet til bogen er et billede af signalposten i sydenden af Langå station fra ca. 1910. Den har du (trods alt) nok ikke betjent. :-D

God jul, du kære gamle kollega.

Ove Nygaard


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB MZ1421ContecRail
Gastoget
Gastoget

Under 2. Verdenskrig kørte flere motorvogne og -lokomotiver fra både DSB og privatbanerne på naturgas. Denne artikel om DSBs forsøg med naturgasdrift stammer fra Vingehjulet nr. 2/1946 og er skrevet af Trafikassistent K. F. Fauerschou, Struer.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak