Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Minister: Farlige tog skal ud af byen (Jernbanen i dag)

af Kaj Aage Holdt ⌂, Køge, 3/12 2012, 22:13 (4213 dage siden) @ Per Sørensen

Hvis nu man lod ME køre fra Nykøbing F og Kalundborg til Roskilde og der på den anden side af perronen holdt en EA også med DD, der lige kørte alle direkte ind i byen uden forurening. Ville det ikke være dejligt? Der skal skiftes men det går vel.

Det tror jeg ikke kunderne vil synes om. Mange undgår netop forbindelser med mange skift og rejsevaneundersøgelser viser at den direkte forbindelse og den forbindelse med færreste skift (og ikke nødvendigvis altid den hurtigste) er den de fleste foretrækker. Det er derfor der er mest pres på InterCity-togene i myldretiderne, selvom der sideløbende kører regionaltog hvor kapaciteten ikke er udnyttet. Personligt er jeg ikke end skid bedre end flertallet. Hellere stå op og komme hurtigere frem/hjem end sidde ned og kommer lidt langsommere frem/hjem.

Hvorfor er der forresten aldrig ret mange DD med. Hos SBB CFF har jeg været med i stamme med 14 DD i timedrift fra Zürich til Geneve.

Perronlængder er nok en del af forklaringen og så passer den aktuelle toglængde til den efterspørgsel der er og kapacitet der er behov for.

Emnet var forurening - så jeg siger igen: ME ud af Nørreport; det er et helvede med den larm og røg med så mange mennesker på de smalle perroner.

Det kan du godt sige, men det får du nok ikke noget ud af før det bliver muligt at køre til Kalundborg og Nykøbing F med el-togsæt.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak