Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Restauration Broen i Middelfart (+2 fotos) (Generelt)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 10/3 2013, 14:54 (4065 dage siden) @ D 826

Er der mon nogen herinde der ligger inde med billeder af Restauration Broen frem til nedrivningen i 1979?

[image]
Restaurant Broen 19. oktober 1978. Bemærk teksten på forbudstavlen: "Ridning forbudt". På tidspunktet for billedets optagelse stod bygningen tom. En kammerat og jeg stjal os indenfor. Der var en helt fantastisk udsigt fra 1. salen. Jeg optog i øvrigt en 8 mm smalfilm i farve fra det tomme restaurationslokale. Den dukker nok op i herreværelset, når jeg engang har fået den overspillet til harddisk. Længst til venstre i billedet skimtes fotografens "mobilhome", hvori han just har overnattet forud for billedets optagelse. Fotograf: Thomas Boberg Nielsen.

Om der også var en nedgang henne ved afstandsmærket husker jeg ikke

Det var der, og den ser vi her:

[image]
Broen trinbræt 19. oktober 1978. Udgang i nordlige ende af østre perron. Fotograf: Thomas Boberg Nielsen.

DSB "afskyede" i øvrigt trinbrætter på dobbeltsporede strækninger. Med mindre de naturligvis var "sikret" som f.eks Broen Trinbræt. Efterhånden som enkeltsporede strækninger blev udstyret med andetspor, blev trinbrætterne nedlagt. Få undtagelser herfra var f.eks. Mosskov og Munkebjerg.

Jeg tror faktisk ikke, jeg kan komme i tanke om et eneste trinbræt på dobbelsporet bane, hvor passagererne skulle passere over sporene i niveau. Tanken kan vel også få det til at løbe koldt ned ad ryggen.....

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak