To tyske 50´ere med militærtog, optagelser fra 2010 (Generelt)

af Georg Schmidt @, søndag 21. juli, 2013, 20:16 (3108 dage siden) @ Steff

Hej alle
Toget i Middelfart minder stærkt om 2035 der normalt havde E-maskine som trækkraft (pass Md 11.32), 2 E-maskiner er også set i dette tog. Helt sikkert maskinplacering, tog 2057 som N-maskinen sikkert skulle have fremført Nyborg-Fredericia har måske været aflyst. Grunden til damp i 2035 var faktisk at MV1201 og 1202 i realiteten var ude af spillet. To MX skulle dække 1201-02 samt et lettere forøget forbrug af MX til lokotrukne lyntog gjorde situationen i vestområdet lidt presset. Indlån af MY 1131 og 1132 fra øst i perioder lettede presset, men ethvert øget forbrug af GM medførte dampdrift, hvilket man helst ville undgå, det var jo tiden hvor man ventede på MZ.

Med hensyn til store belastninger på N-maskinen har jeg et par eksempler fra roetrafikken i 1957 og 58. Eksporten af sukkerroer til Vesttyskland var i god gænge i efteråret 57 og 58. Bramminge var samlingsstation i Vestjylland og Pr- og N-maskiner hentede roevogne i Brande hvortil D-maskiner havde bragt dem fra Randers og Herning.
[image]

Efterår 1958
[image]

Efterår 1957
N pg Pr holdt jo til i maskindepotet i Esbjerg.
Der kom også roer fra Fyn hvor N-maskinerne havde belastning på 1200 tons Fredericia-Padborg.

Mvh
Georg


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak






Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen