Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Togbro ved Vejle er udskudt til 2024+ (Trafikpolitik)

af Frank Poulsen, 11/12 2013, 22:56 (3791 dage siden) @ Svend

Et eller andet sted synes jeg jo også det er dårlig nyt for Vejle. Men det kan de bare ikke indse... Kunne lyntogene køre udenom, kunne de få godstog der kører køre udenom. Kunne materielflytninger og transporter til reperationer osv køre uden om. Ja, så ville det åbne op for at der var mulighed for flere tog der kunne standse, især når der også skal til at køres tog til Billand! Som jeg så en gang en mente, at det ville jo åbne op for en form for S-togs kørsel på hele østkysten jo flere steder lyntoge kunne overhale. Og styrke den regionale trafik! Som der vel trods alt er flere af, end der er folk til kbh.? Og de ville jo ikke miste de alm. intercitytog... Nææh jeg forstår nu ikke Vejle er så meget imod den bro... Om pengene kunne bruges bedre andre steder. Ja det er jo altid et diskutionsspørgsmål. Men fremtidssikret synes jeg faktisk den bro er en god ide. Men falder timemodellen, så åbnes måske muligheden for en Kattegatforbindelse, og så er trekanten for alvor koblet af ;) Ja, den teori står for egen regning... Men det er da en mulighed...


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Det militære sidespor ved Næstved
Det militære sidespor ved Næstved

I slutningen af 1800-tallet spillede jernbanerne en stor rolle i tilfælde af krig - og dem var der mange af i Europa. For at skaffe en hurtig forbindelse mellem Køge-Næstved banen og Slagelse-Næstved banen blev et militært forbindelsesspor anlagt nord for Næstved station.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak