Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Diesel under elledninger igen igen (Trafikpolitik)

af Gæst1, 19/1 2015, 16:15 (3396 dage siden) @ steenth

Det kunne også blive et mere reelt valg, hvis BDKs bestræbelser for 1000 meter lange godstog bærer frugt. Det kræver mindst Et el lok og et diesellokomotiv til at trække så store tog. Diesler hjælper til ved stigninger og acceleration, mens el loket trækker toget alene, når der "cruises". Måske kan dieselen så trække godstoget på den tyske side, indtil toget når køreledningerne ved Travemünde. Både Siemens og bombardier tilbyder diesel og el lok, der kan køre i forspand.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok
Det Lolland-Falsterske Jernbane-Selskab 1874 - 1924
Det Lolland-Falsterske Jernbane-Selskab 1874 - 1924

Ved Lollandsbanens 50 års jubilæum i 1924 udgav banen denne bog på 110 sider, der fortæller om banens forhistorie, bygning og drift fra åbningen i 1874 til 1924. Teksten er konverteret til HTML.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak