Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Diesel under elledninger igen igen (Trafikpolitik)

af steenth, 20/1 2015, 08:24 (3396 dage siden) @ Reinholdt

Og mon vi så ikke, får revideret anlægsloven vedr. dobbeltspor i Sønderjylland, til at omfatte det sidste stykke, fra Tinglev til Padborg, inden for de næste 3-5 år. Vi er jo meget tæt på fuld kapacitets udnyttelse, allerede nu, og der bliver jo ikke færre tog, selvom tyskerne, har fremrykket deres planer.

Det er valg imellem pest og kolera. Mit bud det er bedre at leve med den kapacitets der er nogle få år, end at skulle igennem endnu periode med sporarbejde, som også forstyrrer driften meget, i et år det tager at bygge dobbeltspor. Det er meget lettere at gøre det, når tyskerne er færdig med deres del og trafikken i fuld omfang kan ledes via Femernforbindelsen.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB MX1035
De jydske Skærvefabrikker
De jydske Skærvefabrikker

De jydske Skærvefabrikker var en af Jyllands største producenter af sten og grus til især Statsbanernes mange anlægsarbejder i 1930´erne. Ved Balle på Djursland blev der etableret sidespor til Ebeltoftbanen, og opført adskillige skærveværker med tilhørende smalsporsbaner.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak