Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

DSB ift. IC4 i Libyen

af andersj, Aalborg, 18/2 2011, 12:29 (4819 dage siden) @ PD Hansen

1) Må Ansaldobreda ikke have andre kunder?

2) Er det kun en "sag" når de andre kunder er typer som Gaddafi eller Berlusconi, eller vil pressen og befolkningen brokke sig HVER gang Ansaldobreda leverer noget til en anden kunde end DSB, UANSET kundens navn?

3) Har DSB betalt for en eneret til produktet?

4) Var det også et problem da IC3 blev leveret til Israel og Skåne?

Beklager er jeg lige er djævelens advokat her. For min skyld må de sende tog til Nordkorea eller til månen. Jeg vil ikke blande mig i HVORDAN de sørger for at overholde aftalen om IC4 - bare de overholder den eller betaler.

1) Jo, men de må nok ikke sælge tog DSB har udviklet og designet. Det svarer til at Apples producent sælger iPhones til Nokia. IC4 er et brand der tilhører DSB.

2) I dette tilfælde hvor leveringen er 7 år forsinket, burde fabrikken prioritere at levere minimum de 3 aftalte tog om måneden, og derfor er det en sag hvis fabrikken har kapacitet til at producere flere tog, end de rent faktisk levere.

3) Har Audi betalt for eneret på deres A8, eller må fabrikken godt sælge dem til Skoda også?

4) De er bygget på licens fra DSB. Dvs. man har købt konceptet af DSB.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak